Tillbaka till sökningen

Manager, Transaction Advisory Services

Nu söker vi dig som vill driva projekt och utveckla affärsområdet Transaction Advisory Services hos RSM!

Är du erfaren inom revision, redovisning och företagsvärdering? Har du ett intresse för Finansiell Due Diligence och projektledning? Vi söker nu en Manager till affärsområdet Transaction Advisory Services. 

Arbetet består av att leda projekt och leverera tjänster till våra kunder inom Finansiell Due Diligence, Transaktionsrådgivning, Värderingar och Transaktionsstöd. Tjänsten är kundnära och uppdragen utförs i samarbete med drivna, kompetenta kollegor. På RSM:s kontor på Birger Jarlsgatan i Stockholm blir du en del av ett växande team, som för närvarande är sju personer.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Projektledning av uppdrag
  • Finansiell Due Diligence
  • Företagsvärdering
  • Upprättande av förvärvskalkyler
  • Nedskrivningstester
  • Koncernkonsolidering, delårsrapport och årsredovisningar 

Erfarenhet och kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 4 års erfarenhet inom revision, redovisning och företagsvärdering samt en akademisk examen med relevant inriktning. Du är en avancerad användare av Excel och övriga Office-paketet och har en god förståelse för koncernredovisning och IFRS. Det är meriterande med en bakgrund inom Corporate Finance eller från en större eller medelstor revisionsbyrå och dess transaktionsavdelning. Tidigare kontakter och förståelse för branschen är ett plus.

Som person är du driven och självgående. Du är analytiskt lagd med en positiv inställning och ett strukturerat arbetssätt. Vi förutsätter att du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i både svenska och engelska. I rollen arbetar du självständigt såväl som i grupp. I mötet med kunder har du ett lösningsorienterat och professionellt förhållningssätt. Du gillar utmaningar i ovanliga transaktioner och har en förmåga att tidvis höja arbetstempot. Som Manager uppmuntras du att ta en aktiv roll i att utveckla affärsområdet och teamet.  

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar RSM med SJR. Du söker tjänsten via www.sjr.se.

Urval och intervjuer sker löpande och vi ber dig ansöka snarast. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Helena Öberg på 076-647 16 03 om du har frågor. 

Om RSM

RSM erbjuder en värld av tjänster inom ekonomi, där det lokala och det globala smälter samman till en helhet. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster som kan skapa stora värden, underlätta våra kunders utveckling och säkerställa att de fattar rätt ekonomiska beslut för sina verksamheter – alltid med den personliga relationen i centrum.

Det finns många goda skäl att arbeta på RSM. Härlig stämning, stimulerande arbetsuppgifter, tydligare väg till delägarskap, generösa förmåner och internationella karriärmöjligheter, bara för att nämna några.

Företagsklimatet på RSM erbjuder en trevlig utmaning för den som vill spänna sin båge och gott om belöningar för den som lyckas i sitt arbete. Att arbeta hos RSM är att arbeta med frihet under ansvar. Du som söker arbete hos oss gillar att driva din egen utveckling – givetvis med full stöttning av oss och med hjälp av moderna arbetsverktyg. Hos oss får du goda möjligheter att bygga upp din egen kompetens när du hjälper våra kunder att förverkliga sina visioner.

Vad är då viktigast för dagens – och morgondagens – toppkonsulter? Att ha kul på jobbet, såklart! Vägen dit går via nöjda kunder, som i sin tur skapas av nöjda medarbetare. Därför är vårt mål att bli Sveriges Bästa Arbetsplats och vi är redan certifierade som Great Place to Work. Vi tror att du som medarbetare kommer trivas bra hos oss!

Relaterade jobb