H&M investerar i second hand-tjänsten Sellpy och blir majoritetsägare

H&M investerar åter i Sellpy och efter samtliga rundor kommer klädjätten att kontrollera 74 procent av bolaget.

H&M investerar åter i Sellpy och efter samtliga rundor kommer klädjätten att kontrollera 74 procent av bolaget.

Sellpy bygger en e-handelsplattform för secondhandkläder. H&M investerar för att understödja bolagets internationella expansion.

H&M har nyligen investerat 92 miljoner kronor i verksamheten samt bidragit med ytterligare 40 miljoner kronor. Inom ett par år kommer klädjätten också att gå in med 60 miljoner kronor ytterligare. När alla investeringar är gjorda kommer H&M att äga 74 procent av Sellpy.


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.