ANNONS

XMReality möjliggör snabb och flexibel problemlösning på distans

Färre resor, snabbare problemlösning och ökad kundnöjdhet är bara några av fördelarna företag kan uppnå med den nya SaaS-tjänsten XMReality Business. 

”Vi gör det möjligt att lösa problem på distans genom Remote Guidance och Augmented Reality (AR). För bolag innebär det en flexiblare användning av sin servicepersonal på ett hållbart sätt”, säger Johan Castevall, vd på XMReality. 

Problemlösning är centralt inom branscher där service ligger i fokus. Möjligheten att kunna göra detta oavsett var man befinner sig har blivit något som inte bara bidrar till ökad flexibilitet och snabbhet – det sparar också in på miljön. Mjukvaruföretaget XMReality grundades 2007 av två forskare inom försvarsindustrin. Efter att antal transformationer är de idag ett renodlat mjukvarubolag och lanserar nu sin nya SaaS-tjänst XMReality Business.  

”Det är en programvara som hjälper företag att inspektera, kvalificera och lösa problem. Många olika branscher kan slippa resa och snabbt koppla upp sig för att problemlösa på distans. När personal kan välja varifrån de arbetar uppnår man en helt annan flexibilitet som i sin tur leder till kostnadsbesparingar och ökad kundnöjdhet”, säger Johan Castevall, vd på XMReality.

Öppnas direkt i browsern

XMReality AB

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningen XMReality Remote Guidance som är en videokommunikationslösning med så kallad förstärkt verklighet - Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. XMRealitys kunder finns främst inom industrin såsom ABB, Siemens Industrial Turbomachinery, Electrolux och Bombardier. XMReality är baserat i Linköping och är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: XMR). 

För mer information, besök: www.xmreality.com

Lösningen utmärks av sin enkelhet och skalbarhet, förklarar Johan Castevall. Användare behöver inte registrera sig och ladda ned en app för att bli uppkopplade, utan om du står vid en av dina fastigheter och behöver hjälp med ett problem kan servicepersonal skicka en länk via SMS som sedan öppnas direkt i din browser. 

”Videosamtalet startar då direkt med instruktioner och du slipper krångla med att registrera ett konto eller ladda ned en applikation. Att vi arbetar med webblänkar gör oss unika”, säger han.

Ledande lösning inom Remote Guidance

Robotisering blir allt mer vanligt inom flera sektorer men XMReality tror att kommunikation människor emellan kommer att fortsätta att spela en viktig roll i framtiden – men på ett annorlunda sätt. 

”Vi tror på den mänskliga kommunikationen och vår framtidsutsikt är att skapa lösningar som gör det ännu enklare för människor att hjälpa varandra”, avslutar Johan Castevall.

Testa XMReality här!


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.