Fotograf: Press

Hon har 800 000 följare i balansräkningen – nu ska Bianca Ingrosso bygga ett skönhetsimperium

Reality-stjärnan Bianca Ingrosso går i Isabella Löwengrips fotspår. Nu lanserar hon sitt eget varumärke - Caia Cosmetics.

Ett flertal svenska influencers har under åren trätt in i entreprenörsrollen och byggt upp och frontat sina egna varumärken. Bloggdrottningarna Isabella Löwengrip och Kenza Zouiten är två exempel, som har startat och dragit in en rejäl hacka på allt från kläd- till skönhetsmärken.

Nu är Bianca Ingrosso näst på tur med att lansera sitt eget varumärke – Caia Cosmetics.

Hon har över 800 000 följare på Instagram och har på senaste tiden trätt fram som en av Sveriges främsta reality-stjärnor med TV-serien Wahlgrens värld.

”Mina följare frågar mig dagligen om min make-up och vilka produkter jag använder. Nu är det dags att ta steget fullt ut och skapa de produkter som mina följare efterfrågar och jag saknar”, säger Bianca Ingrosso i ett pressmeddelande.  

Hon är inte den första stjärnan som med hjälp av sociala medier byggt sig en karriär som entreprenör. En av världens mest kända influencers och skönhetsentreprenörer – Kylie Jenner, prydde nyligen tidninigen Forbes omslag som världens yngsta dollarmiljardär som varit sin egen lyckas smed.

Läs mer: På bara 3 år har Kylie Jenner byggt en förmögenhet på 900 miljoner dollar – snart är 20-åringen världens yngsta 'self-made' dollarmiljardär.

Bianca Ingrosso har också storslagna planer för sitt sminkmärke som hon hoppas kommer slå igenom världen över:

"Caia kommer bli ett varumärke av högsta internationella klass och framöver ska vi lansera i många länder. Jag är superpeppad på att utveckla entreprenörskapet av min karriär”.