Ulf Skagerström och Karl Andersson, två av Matsmarts grundare. Fotograf: Binniam Eskender/pressbild Matsmart

Gammal mat säljer som smör i solsken – nätbutiken mer än dubblade intäkterna

Fler och fler kunder hittar till Matsmart.

Nätbutiken Matsmart mer än dubblade intäkterna i fjol. Det rapporterar DI Digital.

LÄS ÄVEN: Här är Ikeas nya satsning – investerar i matsajt

Intäkterna uppgick till 159,3 miljoner kronor, jämfört med 2016 års 69,3 miljoner kronor. Förlusten ökar också, fast inte i samma utsträckning som intäkterna.

”De största anledningarna är nya kunder som hittat till oss men också lojaliteten hos våra kunder, när de väl hittat till oss så återkommer de gärna”, säger vd:n och medgrundaren Karl Andersson till DI Digital.

Vd:n uppger att man investerar i bland annat lager och logistik för att kunna fortsätta växa, och delger att det inte finns planer på att i närtid uppvisa vinstsiffror.

Förra året sålde bolaget totalt 2 022 ton mat som annars skulle ha gått till spillo. I ägarlistan finns bland annat Northzone, Norrsken Foundation och grundarna bakom Avito.

HÅLLBARHETSPODDEN: Istället för att slängas: Sajten som säljer 400 ton överblivna matvaror


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant