ANNONS

Svenskproducerad barnmat på uppgång – ”Vi vill förändra och förbättra standarden”

De senaste 20 åren har barnmatsmarknaden stått still och industritillverkningen har knappt uppdaterats. Nu kliver en ny svensk aktör in på marknaden för att omdefiniera branschen och höja standarden i produktionen.

En marknad i stiltje som redan 2016 omsatte omkring 1,4 miljarder*. Trots att det som erbjuds i våra svenska butiker är importerat, processat och konserverat. Det vill halländska Tip & Tot ändra på. Hösten 2017 drog de igång Sveriges första storskaliga produktion av färska och ekologiska färdigrätter för barn. Då de är det enda svenskregistrerade barnmatsföretaget på marknaden med egen fabrik i Sverige så är de ensamma på butikshyllorna om att regleras av svenska livsmedelsverket.

Stort genomslag för ekologiskt koncept

Under kort tid har företaget hunnit nå stora framgångar, bland annat genom att idag finnas listade på Coop, Hemköp, ICA samt Mathem.se. För att expandera ytterligare pågår nu en crowdfundingkampanj på Fundedbyme där allmänheten har möjlighet att köpa aktier i företaget. 

”Vi startade Tip & Tot för att förändra och förbättra standarden för barnmat i Sverige. Konserverad, processad barnmat borde inte få existera år 2018 när vi är så medvetna och pålästa om vad vi äter”, säger Kristina Brunander grundare och delägare av Tip & Tot. 

Modern tillväxtstrategi kräver kapital 

Som delägare i företaget får du om du vill vara delaktig i utvecklingen och påverka riktning. Du får bland annat vara med och rösta om nya recept och rätter, provsmaka nyheter, besöka fabriken i Halmstad samt handla samtliga Tip & Tot produkter till rabatterade priser.

”Vi tror på en modern tillväxtstrategi. Som liten aktör från Halmstad inser vi att det är omöjligt att göra detta på egen hand i den takt som behövs för att göra skillnad. Vi vill ta in kapital samtidigt som vi skapar en rörelse och en hel armé av delägare och ambassadörer som är med oss på denna resa och ser till att det finns färsk barnmat i hela Sverige”, säger Kristina Brunander.

I länder som Storbritannien och Irland finns det sedan tidigare företag som producerar färsk, ekologisk barnmat och som visat sig bli en succé på marknaden. Irländska Pip & Pear har på 1,5 år byggt upp sin verksamhet från grunden och nått en omsättning i bolaget på 140 miljoner SEK.

*Enligt KRAV`s marknadsrapport.

Aktiepriset är 1245 kronor per aktie och minsta investering är 1 aktie.

Se hela kampanjen här!


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!


VECKANS AFFÄRERS SENASTE LISTOR

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Från rik uppväxt till att skrapa tuggummi på lagergolv: Så höll den svenska smygrasismen på att knäcka topp-vd:n
  2. Grubblaren som blev serieentreprenör – och spindel i de tunga investerarnas nät
  3. Efter Paypal-försäljningen – Izettles grundare sällar sig till skaran av Sveriges techmiljardärer
  4. Efter amorteringskravet - så har bostadspriserna i Stockholm påverkats
  5. Här är enkla svenska uppfinningen som krossat sitt Kickstarter-mål – 10 gånger om
  1. Blankarna dubblade just insatserna mot H&M – satsar 7 miljarder på kurskollaps
  2. Stjärnförvaltaren Simon Blechers nya köpräd – shoppar aktier för 140 miljoner i svenska storbolaget
  3. 4 aktier som laddar för rusning på sommarbörsen
  4. Efter amorteringskravet - så har bostadspriserna i Stockholm påverkats
  5. Storbolagen med störst fallhöjd på börsen – enligt proffsen

För dig som prenumerant