Robotleveranser är bara början – nu kommer butiker utan varor och personalisering ned på receptnivå

Våra nya nätvanor har fått detaljhandeln att krisa – och att hitta innovativa sätt att ta sig ur krisen.

”Detaljhandelns död är något man talar mycket om i USA. Men den goda nyheten är att den inte håller på att dö, utan bara går igenom en enorm transformation”, säger svenska Microsofthöjdaren Nina Lund med titel Retail & Consumer Goods Industry Lead.

Hon anser att en snabb utveckling av molntjänster inte bara kan bidra till nya insikter om kunderna, utan i förlängningen leda till butiker där du inte ens behöver lagerhålla varor.

En mix av e-handel och butik, personaliserade tjänster och uppkoppling mot molnet.
Det är några av de hetaste retail-trenderna just nu. Och det bubblar av nytänkande koncept.

De allra hetaste av dem kan du läsa mer om på vår premiumsajt Veckans Affärer Insights. 

Prova Veckans Affärer Insights i 30 dagar

Är du redan prenumerant? Läs här!


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!


VECKANS AFFÄRERS SENASTE LISTOR

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Från rik uppväxt till att skrapa tuggummi på lagergolv: Så höll den svenska smygrasismen på att knäcka topp-vd:n
  2. Grubblaren som blev serieentreprenör – och spindel i de tunga investerarnas nät
  3. Efter Paypal-försäljningen – Izettles grundare sällar sig till skaran av Sveriges techmiljardärer
  4. Efter amorteringskravet - så har bostadspriserna i Stockholm påverkats
  5. Här är enkla svenska uppfinningen som krossat sitt Kickstarter-mål – 10 gånger om
  1. Blankarna dubblade just insatserna mot H&M – satsar 7 miljarder på kurskollaps
  2. Stjärnförvaltaren Simon Blechers nya köpräd – shoppar aktier för 140 miljoner i svenska storbolaget
  3. 4 aktier som laddar för rusning på sommarbörsen
  4. Efter amorteringskravet - så har bostadspriserna i Stockholm påverkats
  5. Storbolagen med störst fallhöjd på börsen – enligt proffsen

För dig som prenumerant