Robotleveranser är bara början – nu kommer butiker utan varor och personalisering ned på receptnivå

Våra nya nätvanor har fått detaljhandeln att krisa – och att hitta innovativa sätt att ta sig ur krisen.

”Detaljhandelns död är något man talar mycket om i USA. Men den goda nyheten är att den inte håller på att dö, utan bara går igenom en enorm transformation”, säger svenska Microsofthöjdaren Nina Lund med titel Retail & Consumer Goods Industry Lead.

Hon anser att en snabb utveckling av molntjänster inte bara kan bidra till nya insikter om kunderna, utan i förlängningen leda till butiker där du inte ens behöver lagerhålla varor.

En mix av e-handel och butik, personaliserade tjänster och uppkoppling mot molnet.
Det är några av de hetaste retail-trenderna just nu. Och det bubblar av nytänkande koncept.

De allra hetaste av dem kan du läsa mer om på vår premiumsajt Veckans Affärer Insights. 

Prova Veckans Affärer Insights i 30 dagar

Är du redan prenumerant? Läs här!


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant