Nu gör McDonalds något de aldrig gjort tidigare – och kunderna älskar det

McDonalds gör något de aldrig prövat förut – och det gillas av kunderna.

McDonalds utökar sina tester med matleveranser från över 1 000 restauranger i USA. Det sker i samarbete med UberEats i städerna Los Angeles, Chicago, Columbus och Phoenix, enligt CNBC.

Sedan tidigare har McDonalds erbjudit matleveranser i cirka 200 restauranger i Orlando, Tampa och Miami. Hamburgerkedjan flaggar för att det framöver kommer bli möjligt att beställa leveranser i fler städer framöver.

”Vi tar en ny nivå av bekvämlighet till fler av våra kunder – och fortsätter att förvandla McDonalds-upplevelsen” säger snabbmatskedjans vd Steve Easterbrook, skriver Business Insider.

Förra året drog McDonalds in nära 1 miljard dollar i försäljning via matleveranser – och tydlig signal på att kunderna gillar det.

Hemleverans är något som det redan finns hög efterfrågan på bland McDonalds enorma kundbas – så när den här bollen väl sätts i rullning finns alla möjligheter för en riktig dundersuccé, och en snabbmatsbransch som aldrig blir sig lik igen.

"En av våra största fördelar i förhållande till våra konkurrenter är att vi finns nära merparten av vår kundbas... nästan 75 procent av befolkningen i våra fem största marknader bor inom 5 kilometers avstånd till en McDonalds. Vi har dessutom över 20 års erfarenhet av hemleverans från vår marknad i Asien" säger Steve Easterbrook till Entrepreneur.

En annan fördel med hemleverans för McDonalds är att det mesta av deras mat redan konsumeras utanför restaurangen. Nu kan de helt enkelt ge kunderna det de alltid velat ha.


NYHETSBREV


Kalendarium

SENASTE VA