Här är 17 saker du alltid borde göra när du är ny på jobbet

Några viktiga punkter som hjälper dig ha mindre ångest när du är ny på jobbet.

Det är lätt att känna sig nervös och stressad första dagen på ett nytt jobb. Du vill leva upp till förväntningarna samt snabbt passa in i ny professionell och social miljö.

”Du kan minska ångesten genom att förbereda dig lika noggrant inför första dagen på jobbet som inför jobbintervjun” säger karriärexperten Lynn Taylor till Business Insider.

Här är ett par viktiga saker att tänka på när du är ny på jobbet, enligt flera karriärexperter som Business Insider har pratat med.

  1. Förbered dig och ställ frågor
  2. Var på plats tidigt
  3. Få koll på det sociala landskapet
  4. Slappna av
  5. Le
  6. Var inte för blyg
  7. Försök inte för mycket
  8. Säg inte nej till att äta lunch
  9. Lyssna och var observant
  10. Var uppmärksam på hur beslut tas
  11. Prata med dina kollegor
  12. Utstråla mycket energi
  13. Lär dig de professionella reglerna
  14. Sätt mobilen i tyst läge
  15. Visa intresse
  16. Tänk på kroppsspråket
  17. Var dig själv

Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant