Fotograf: Anna Simonsson/SvD/TT

Svenske bolagsbyggaren: Här satsar smarta människor sina pengar – ”det är en enorm marknad”

Han är en av Sveriges mest aktiva popkulturkapitalister och vet vart pengarna ska satsas.

Jan Carl Adelswärd är en av Sveriges mest aktiva popkulturkapitalister.

Han är involverad i en rad framgångsrika svenska varumärken som Stutterheim, Sneakersnstuff, Triwa och Baron.

Här berättar han om hur han har förvandlat sin passion för popkultur till en investeringsstrategi, och varför det är så smart att satsa sina pengar just där.

Och så avslöjar Adelswärd vad som håller på att bli det hetaste just nu inom popkultur.


"I den här podden möter du varannan vecka några av mina mest spännande lunchgäster som delar med sig av sina bästa idéer."

Ulf Skarin, Creative Director på Veckans Affärer. Följ #Ulfslunch på Instagram eller Facebook

 


NYHETSBREV


Kalendarium

SENASTE VA