Fotograf: Anna Simonsson/SvD/TT

Svenske bolagsbyggaren: Här satsar smarta människor sina pengar – ”det är en enorm marknad”

Han är en av Sveriges mest aktiva popkulturkapitalister och vet vart pengarna ska satsas.

Jan Carl Adelswärd är en av Sveriges mest aktiva popkulturkapitalister.

Han är involverad i en rad framgångsrika svenska varumärken som Stutterheim, Sneakersnstuff, Triwa och Baron.

Här berättar han om hur han har förvandlat sin passion för popkultur till en investeringsstrategi, och varför det är så smart att satsa sina pengar just där.

Och så avslöjar Adelswärd vad som håller på att bli det hetaste just nu inom popkultur.


"I den här podden möter du varannan vecka några av mina mest spännande lunchgäster som delar med sig av sina bästa idéer."

Ulf Skarin, Creative Director på Veckans Affärer. Följ #Ulfslunch på Instagram eller Facebook

 


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Den här skräckinjagande grafen visar hur Sveriges BNP riskerar att falla fritt i år
  2. Genombrottsavtal för svenska forskningsbolaget – skickar upp aktien över 20 procent
  3. Tipset: Köp H&M-aktien nu när ingen annan vill ha den
  4. Japansk fast fashion till Sverige: Då öppnar Uniqlos nya flaggskeppsbutik
  5. Musks uppriktiga mejl till anställda: Vi behöver radikala förbättringar för att få ut Model 3
  1. Nu störtdyker försäljningen av bostäder i Stockholm
  2. Idag slog H&M:s senaste satsning AFound upp dörrarna – här är VA:s dom
  3. H&M-aktien faller tungt på börsen idag – det här är anledningen
  4. Efter 100 000 simuleringar: AI har svaret på vem som vinner fotbolls-VM – och det är inte Tyskland
  5. Sveriges bästa analytiker: Här är aktien du ska ta rygg på

För dig som prenumerant