ANNONS
Christian Bellander, vd för O’Learys Trademark AB.

”Passion for Eatertainment”

Ett starkt varumärke i kombination med franchisetagarens glöd och lokal förankring har varit en framgångsfaktor för O’Learys Trademark AB. Nu fortsätter bolaget sin expansion med satsningen ”House of Brands”.

O’Learys Bar & Restaurant grundades 1988 och finns i dag i tolv länder med över 120 restauranger. O’Learys Trademark AB är koncept- och varumärkesägare till O’Learys, Boston Grill, Bambino’s och OBW. Förra året öppnade kedjan 20 nya restauranger och ökade sin omsättning med 241 miljoner kronor jämfört med 2014.

”Framgångsmodellen för oss har varit att jobba fokuserat och dedikerat inom franchise med ett etablerat varumärke. Vi arbetar innovativt med starka och skalbara koncept, ett värderingsstyrt företagande och långsiktiga partnerskap. Det är anledningarna till att vi har haft så stark tillväxt under så många år”, säger Christian Bellander, vd för O’Learys Trademark AB.

För att fortsätta sin etablering och bredda sin portfölj har O’Learys Trademark AB lanserat nya restaurangkoncept inom segmenten ”fine casual", "casual dining” och ”fast casual”.

O'Learys har 28 år på krogscenen

O’Learys Trademark är koncept- och varumärkesägare till O’Learys Bar & Restaurant, Boston Grill, Bambino’s och OBW. Grundare är Jonas Reinholdsson som öppnade den första O’Learys 1988 i Göteborg. Företagets kärnvärden utgår från engelskans ”fair”, ”passionate” och ”proud”.  

”Vi tar med oss drivkraften och kunskapen från att ha byggt ett så starkt koncept som O’Learys i utvecklingen av våra nya koncept. Nya ’House of Brands’ vill vi framför allt kunna erbjuda till våra befintliga franchisetagare. Det finns många som drivit O’Learys länge och som tittar på andra affärsmöjligheter. Just den här typen av restaurangkoncept som kompletterar varandra i målgrupper och serveringssystem är väldigt efterfrågade”, säger Christian Bellander och tillägger:

”Förutom att ha en engagerad franchisetagare och leverera fantastiska upplevelser är nyckeln för oss vid en nyetablering att vi sätter rätt koncept på rätt adress. Viktigt är också att ha en fastighetsägare som tror på verksamheten och som vi kan jobba tillsammans med långsiktigt”.


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.