Här är Sveriges bästa – och sämsta – operatörer

Hälften tycker inte att operatören spelar så stor roll, så länge villkoren är likvärdiga.

Halebop och Tele2 har nöjdast privatkunder, och Telia har nöjdast företagskunder. Framförallt företagskunder som har samlat alla sina telekomtjänster hos operatören. Det visar en undersökning av Svenskt Kvalitetsindex (SKI).
 
Operatören 3 får sämst betyg – deras information i samband med antecknande av abonnemang är bristande och klagomålshanteringen är dålig. 3 är också den operatör vars täckning får underkänt av kunderna.

De mest lojala kunderna är de som har upplevt en positiv klagomålshantering, enligt SKI.

Relaterade artiklar


Kalendarium

För dig som prenumerant

VA Superkarriär:

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.