Här är Sveriges bästa – och sämsta – operatörer

Hälften tycker inte att operatören spelar så stor roll, så länge villkoren är likvärdiga.

Halebop och Tele2 har nöjdast privatkunder, och Telia har nöjdast företagskunder. Framförallt företagskunder som har samlat alla sina telekomtjänster hos operatören. Det visar en undersökning av Svenskt Kvalitetsindex (SKI).
 
Operatören 3 får sämst betyg – deras information i samband med antecknande av abonnemang är bristande och klagomålshanteringen är dålig. 3 är också den operatör vars täckning får underkänt av kunderna.

De mest lojala kunderna är de som har upplevt en positiv klagomålshantering, enligt SKI.

Relaterade artiklar


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Här är Nordens mest attraktiva arbetsgivare 2019 – Sweco som leds av Näringslivets mäktigaste kvinna 2019 på toppen
  2. Pensionsjätten satsar 740 miljoner i Northvolt – och spekulerar om Teslafabrik till Sverige
  3. Världens hetaste startup just nu – ska hjälpa bönderna att bli klimaträddare
  4. Ed Sheeran spelar mot världsrekord – drar in 7 miljarder kronor på senaste turnén
  5. Bra lön direkt: 10 välbetalda jobb som inte kräver utbildning
  1. Att ta tåget är inte så klimatsmart som du tror
  2. Nya plastskatten – upp till 7 kronor per plastpåse
  3. Bianca Ingrossos varumärke en riktig tillväxtraket
  4. Världens hetaste startup just nu – ska hjälpa bönderna att bli klimaträddare
  5. Skapa guldkant genom kontroll över ditt kapital – ”din väg till frihet”

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.