Fotograf: Skärmbild, Youtube

Den här reklamfilmen har blivit en viral succé – tacklar socialt problem

”Poop at a Party.” Eller: så går du på toa när du är bortbjuden.

Det nystartade företaget Poo-Pourri gör produkter som tacklar ovälkomna lukter på toaletten – något som kanske känns särskilt relevant då man är bortbjuden och blir tvungen att utföra sina behov i någon annans badrum.

Produkterna, med namn som ”Trap-a-Crap”, ”Deja-Poo” och ”Royal Flush”, säljs på deras hemsida poopourri.com, samt i fysiska butiker i Texas, USA.

Kombinationen av fånigt och ett problem som ändå många kan identifiera sig med har gjort att deras reklamfilm ”Poop at a Party” blivit en viral succé – videon har fått över 7 miljoner visningar på bara 10 dagar.

Med sina 4 minuter är reklamen nästan en kortfilm, och ett lysande exempel på snillrik marknadsföring:

Relaterade artiklar


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.