ANNONS
Fotograf: Thinkstock

Framtiden tillhör de företag som tar ansvar

"Starka och sunda värderingar attraherar både samarbetspartners och nya talanger"

 

 

Passionate, innovative, genuine. Dessa tre engelska ord sammanfattar värderingarna hos EnterCard, ett företag som erbjuder flexibla konsumentkrediter både i samarbete med olika partners och under eget varumärke.

”Här finns ett enormt engagemang. Det märks i allt från de innovativa, skräddarsydda lösningarna vi tar fram åt våra partners och kunder, till viljan att ge tillbaka till samhället”, säger Carina Björkefors, chief development officer på EnterCard.

 EnterCards CSR-arbete fokuserar på lokalsamhället i allmänhet och ungdomar i synnerhet.

Fotograf: Kristofer Hedlund

Carina Björkefors, chief development officer, Lisa Andersson, senior business developer, och Ted Solomon, digital analyst.

”Vi jobbar inte främst med att ge finansiellt stöd utan vill bidra med våra kunskaper och arbetsinsatser”, berättar Carina Björkefors.

Ett projekt som EnterCard driver är ”Yes2Chess”, ett arbete som ger barn möjligheten att lära sig schack under och efter skoltid. Medarbetarna är även engagerade i verksamheten på Fryshuset i Stockholm där de, bland annat, har anordnat fotbollsturneringar, bakat fikabröd till skollovsaktiviteter och agerat mentorer åt ungdomar.

”Det finns en stor gemenskap i vårt CSR-arbete. Ofta är det medarbetare som kommer med idéerna och vi genomför dem tillsammans”, berättar Ted Solomon, digital analyst på EnterCard.

När han började arbeta på EnterCard, för knappt ett år sedan, var företagets värderingar och CSR-arbete två viktiga anledningar som lockade.

”Jag ville jobba hos ett företag som delar mina värderingar. Du vill känna dig stolt över din arbetsgivare”, säger Ted Solomon.

Även Entercards samarbetspartners lägger stor vikt vid dessa frågor.

”De senaste åren har vi märkt att det blivit allt viktigare. Företagen vill ha en partner som står för samma värderingar”, berättar Lisa Andersson, senior business developer på EnterCard.

Även Carina Björkefors konstaterar att värderingar och CSR-arbete har en central roll i EnterCards framgångar:

”Starka och sunda värderingar attraherar både samarbetspartners och nya talanger. För ett framgångsrikt företag är det viktigt att ge tillbaka till samhället. Framtiden tillhör de företag som tar ansvar”.

Ytterligare ett sätt som EnterCard tar ansvar på är genom sin långivning. Genom avancerade system och analyser ser de till att erbjuda rätt kredit till rätt person för att kunden aldrig ska hamna i en besvärlig sits.

”Genom att använda vår analyskompetens på ett intelligent sätt kan vi även hjälpa våra partners att ta fram relevanta erbjudanden för kunden. Vi är väldigt starka på digital analys och jobbar gärna med nya, innovativa lösningar”, berättar Ted Solomon.

EnterCard är också en trygg och trovärdig samarbetspartner med en stabil grund i sina ägare, Barclays Bank och Swedbank.

”Samtidigt som vi har tryggheten i våra stora ägare är vi ett företag med entreprenörsanda. Detta gör oss flexibla och innovativa. Här finns, helt enkelt, det bästa av två världar”, sammanfattar Lisa Andersson.

 

ENTERCARD I KORTHET

Skandinaviskt kreditföretag som levererar smarta betalnings- och finansieringslösningar

EnterCard är ett skandinaviskt kreditföretag som levererar smarta betalnings- och finansieringslösningar till 1,7 miljoner kunder.

Företaget designar och ger ut kreditkort och låneprodukter anpassade efter kundens behov, i samarbete med partners och banker, och genom sitt eget konsumentvarumärke re:member.

EnterCard grundades 2005 som ett ”joint venture” mellan Swedbank och Barclays Bank. I dag har företaget 450 medarbetare lokaliserade i Stockholm, Oslo, Trondheim och Köpenhamn.

Läs mer här. 


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant