Fotograf: KFC

Slicka mer på fingrarna - KFC lanserar ätbart nagellack med kycklingsmak

Snabbmatskedjan KFC har tagit sin slogan “Finger Lickin’ Good” ett steg längre.

Nu lanserar Kentucky Fried Chicken (KFC) ett ätbart nagellack som smakar kyckling. Nagellacket lanseras i Hong Kong som en del i en kampanj och kommer i de två populära favoritsmakerna (på mat, det vill säga) Original och Hot & Spicy, skriver Time.

Tilltaget, som verkar otroligt då det inte lär finnas någon större efterfrågan på ett ätbart nagellack med kycklingsmak, är inte ett skämt. KFC bekräftar att nagellacket ska lanseras och förklarar “konsumenten målar helt enkelt på nagellacket och låter det torka som vanligt och sedan slickar de - igen och igen och igen.”

Tanken är att konsumenterna i Hong Kong ska testa de två smakerna och rösta på vilken av dem som ska börja produceras i större skala. De glittriga nagellacken ser ut som vilka nagellack som helst, med Hot & Spicy i en rödrosa “kryddig” färg och Original i en mer neutral, “kycklingbeige” färg.

Modemagasinet Teen Vogue verkar inte imponerade av KFCs försök att kliva in i modeindustrin och skriver att de föredrar att slicka på sina fingrar efter att ha ätit riktig kyckling istället.

I samband med lanseringen av nagellacken har KFC även släppt en musikvideo:


För dig som prenumerant

VA Superkarriär:

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.