Twitter-proffs blir ny skribent

Veckans Affärer presenterar idag ett skribentsamarbete med Twitter-experten Sophia Sundberg.

Sophia Sundberg kommer skriva om nätverkande, mingelteknik och Twitter på VA.se, och blir därmed den femte skribenten inom ramen för projektet VA Skribent.

- Vi är otroligt glada över att Sophia vill skriva för VA.se. Hennes kunskap om affärsnätverkande, mingelteknik och twitter-strategier är oerhört värdefull för våra läsare och jag är övertygad om att hennes texter kommer göra läsarna mer framgångsrika i arbetslivet, säger Viktor Bodelius, redaktör för VA.se.

Sophia Sundberg är författare till "Twitterboken - från första kvittret till att flyga fritt", som fått stor uppmärksamhet i såväl traditionella som sociala medier. Sophia är även flitigt anlitad som föreläsare och nominerades 2012 till Stora Talarpriset.

Mer om VA Skribent
I november 2013 lanserade VA.se projektet VA Skribent, där externa experter inom olika ämnen ges möjlighet att sprida sin kunskap till VA:s läsare. VA Skribent består idag av Stockholm Innovation & Growth (STING), Handelshögskolans Forskning i Fickformat, Börspodden, Johan Jörgensen samt Sophia Sundberg.

Mer om Nya Veckans Affärer
Nya Veckans Affärer guidar dig till nya, smarta och mer lönsamma affärer. Du far en unik inblick i de snabba förändringarna som påverkar hur ditt företag och övriga näringslivet gör affärer. Vill du vara en nytänkare och veta vad som händer i det globala affärslivet i dag och framtiden – då är Nya Veckans Affärer för dig.

LYSSNA PÅ VA:S PODDAR

1. Som 25-åring har han redan Sveriges hetaste CV - en av Europas mest lovande enligt Forbes
  2. Wall Street-proffset: För varje dag du inte investerar förlorar du 800 kronor
  3. Framtidsförfattaren: “Att jobba 9 till 17 är barbariskt – det är som barnarbete på 1800-talet”
  4. 27-åringen: Så tjänar jag extra pengar på fastigheter – mycket lättare än att jobba
  5. Så reagerar Trump på sitt största nederlag hittills
  1. Här är Trumps nya attack mot Sverige
  2. Stressdoktorn: Stress-signaler borde tas på samma allvar som att brandlarmet går
  3. Varför stäms Google plötsligt av ett pyttelitet svenskt bolag?
  4. Miljarder gick upp i rök på några minuter – här är 11 saker du behöver veta om Fingerprints massiva kollaps
  5. Nu ska fler betala högre skatt – är du en av dem?

VA Karriär