Tillbaka till sökningen

Produktägare till Bonnier News - Lifestylegruppen


Om oss
Lifestylegruppen, bestående av varumärken som Damernas Värld, Hälsoliv, Sköna Hem, Mitt Kök och Teknikens Värld med flera, söker nu en produktägare till vårt tvärfunktionella sajtteam. Teamets fokus är att utveckla redaktionernas varumärken digitalt och vi jobbar med hypotesdriven utveckling i tätt samarbete med våra journalister, säljare och användare. I teamet har vi alla kompetenser vi behöver för att skapa framtidens livsstilsprodukter som kan nå ut till ännu fler läsare med kvalitativ, underhållande och informativ journalistik.

Som produktägare driver du tillsammans med teamet ständigt utvecklingen framåt för att nå målet att göra Lifestylegruppens sajter till den givna platsen i våra läsares, användares, kunders och samarbetspartners liv. Hos oss får du vara en del av ett modernt mediehus som är en global förebild i vår bransch.

Vad vi erbjuder dig
Hos Lifestylegruppen kommer du att spela en central roll, och får tillsammans med drivna kollegor arbeta med produkter som används av miljontals användare varje vecka. Du kommer till en engagerad avdelning med högt tempo där du har möjlighet att utvecklas samtidigt som du tillsammans med ett härligt team har riktigt roligt.

Som produktägare är du produktens röst och en brygga mellan användarna, tekniken, redaktionen och affären. Du trivs i en roll med många kontaktytor och jobbar nära ansvariga från olika delar av verksamheten, samt leverantörer för att ta vår digitala affär och våra arbetssätt till nästa nivå.

Du ingår som resten av Lifestylegruppen i Bonnier News Tech, en utvecklingsavdelning med cirka 250 medarbetare som jobbar med alla varumärken inom Bonnier News. På så sätt finns det alltid någon inom tech att fråga eller be om råd, och utvecklingsmöjligheterna är stora.

Vad rollen som produktägare innebär

  • Utveckla produkter och roadmaps, i nära samarbete med användare, team och stakeholders från redaktion, sälj och analys
  • Utforska nya produktmöjligheter
  • Vidareutveckla några av Sveriges mest välanvända digitala produkter med miljonpublik
  • Jobba med hypotes- och datadriven utveckling
  • Tillsammans med teamet försöka förstå, formulera och förmedla användarnas behov
  • Jobba med skarpa tvärfunktionella team bestående av utvecklare, UX-designers, AD, analytiker och journalister
  • Samarbeta med övriga produktägare, team och stakeholders
  • Utveckla din förståelse för affären samt slipa på din produktutvecklingsmetodik

Vad vi letar efter i en produktägare

  • Dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat med agila utvecklingsteam
  • Ett stort intresse för teknik och digital produktutveckling
  • Troligtvis erfarenhet från mediebranschen, men kan även ha annan relevant branscherfarenhet
  • Minst fem års yrkeserfarenhet som produktägare, utvecklare, UX-designer, affärsutvecklare eller annan tjänst inom agil utveckling eller mediebranschen


Som person gillar du att jobba med produkter som gör skillnad i samhället, och kan balansera det med att också skapa intäkter. Du är prestigelös och tycker om att jobba i en platt organisation med ett agilt arbetssätt. Du har lätt för att kommunicera och skapa relationer med andra människor såväl inom och utanför Lifestylegruppen och övriga Bonnier News. Du är social och gillar att umgås och skratta tillsammans med andra människor. Vi har en rad sociala evenemang som bokcirklar, brädspelsklubbar, träningsgrupper och biobesök såväl på som utanför arbetstid där du mer än gärna får delta. Du talar och skriver utmärkt svenska.

Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Relaterade jobb