Tillbaka till sökningen

Product Manager Influencers/Content Creators

Vill du ha Sveriges mest krävande chefer – men förmodligen Sveriges roligaste jobb?

CTR, KPI, CPC, ROI, SEO – OMG!

Ja, förmodligen ser ditt vokabulär ut precis som vårt. Men det är inte flest förkortningar som vinner, tro oss. Vill du istället ha Sveriges mest krävande chefer – men förmodligen Sveriges roligaste jobb, då är du rätt för oss!

Vi kommer inte hymla med att vi är säljdrivna även om du inte alls är någon säljare. Vi har istället Sveriges mest krävande chefer, som varje dag kommer att kravställa dig eftersom det faktiskt är deras "persona" som du kommer att jobba med. Just precis, inte din närmsta chef inom Bonnier News Brand Studio (även om de är rätt krävande de med) utan ett helt nätverk av åsiktsmaskiner, våra Content Creators, som liksom får betalt för att ständigt uttrycka sin åsikt – och sitt jag – varje dag.

För så är det. Vi har en helhetsaffär där dessa personas är vårt allra finaste flaggskepp.

Och det är vi mer än stolta över.

Det klichétenderade uttrycket "att vara spindeln i nätet" har förmodligen aldrig varit mer relevant för en roll, än just den här. Du ÄR spindeln som skräddarsyr sömlösa nät mellan våra interna och externa avdelningar. Du är beställare av utveckling, driver analys i samråd med vår analysavdelning och även om du är en självständig doer – har du världens bästa team som backar dig.

Våra content creators (long gone är influencers som enbart influerar) skapar innehåll som våra kunder och varumärken inte längre klarar sig utan. Content Creators som är lika mycket individualister som team players på våra varumärkens plattformar, med stor integritet och en enorm star quality. Så var det förmodligen inte i början, men någonstans längs vägen där de kom att diktera villkoren och dominera marknaden, bara blev det så. Och det är vi ödmjukt imponerade av.

Nu söker vi dig som vill vara med och ta den här framtidsbusinessen till 3.0. Du som är lika strategisk som operativ, som är van att vara en nyckelperson och spindeln i nätet mellan avdelningar, ett socialt proffs som kan konsten att navigera rätt i det ständigt föränderliga medielandskapet – och som har stenkoll på vad som kommer att trenda innan det faktiskt gör det.

Har vi nämnt att vi är bäst i världen? Så här på sista raden är det värt att nämna. Bonnier News Brand Studio blev bäst i världen redan förra året när vi kammade hem guldet i Native Advertising Awards 2018 för bästa Native Advertising Agency/Studio of the Year för att inte tala om i år när vi vann tidningsvärldens egen Oscar-gala, INMA Global Media Award, för bästa utförande av native-annonsering.

Så det är självklart en världsstjärna vi söker. Men få inte ont i magen av det. Vi är rätt övertygade om att vi kommer att klicka med den stjärna som är rätt för jobbet.

Är du självskriven, ansök via knappen nedan! Urval sker löpande.

Att jobba som content creator för Bonnier och mama betyder trygghet för mig! Att ha en plattform som samordnar mina samarbeten, ger mig feedback och ständigt hjälper mig att utvecklas i min roll är guld!" /Emily Slotte, Content Creator, Mama

Kontakt
Linda Pranell
linda.pranell@bonniernews.se

Om företaget
Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Som ett av Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Dagens industri, Expressen, Lifestyle, HD-Sydsvenskan och Bonnier Business Media når vi över tre miljoner läsare varje dag. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala förändringsresan i branschen når vi hela tiden längre – du kan påverka riktningen.

Om Bonnier News Brand Studio

Bonnier News Brand Studio är co-lab agency och innovationsavdelning åt Dagens industri, Dagens Nyheter, Expressen, Mittmedia, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad och ett 30-tal magasin, som Amelia, mama och Allt om mat. Vårt uppdrag är att bidra till att säkra framtidens journalistik – genom att bli bäst i världen på kommersiell story experience. Tack vare radikala innovationer, prisregn och extrem tillväxt både ekonomiskt och i personal ses vi idag som förebilder och en marknadsledande aktör på den internationella mediekartan.

Relaterade jobb