Tillbaka till sökningen

Fastighetsförvaltare

Arbetsuppgifter

 

Tjänsten

Vi söker nu dig erfarna fastighetsförvaltare, som har ett genuint intresse av att utveckla och underhålla såväl våra fastigheter som relationerna till våra hyresgäster och samarbetspartners.

Som fastighetsförvaltare på Bonnier Fastigheter AB har du det affärsmässiga ansvaret för en eller flera fastigheter. I rollen som förvaltare ingår att utveckla, bevara och förädla fastigheterna samt arbeta för att kundernas förväntningar på oss som fastighetsägare överträffas varje dag. Det är också ditt ansvar att fastigheternas ekonomi utvecklas enligt fastställda mål och planer. Fastighetsförvaltaren har det övergripande ansvaret och leder och fördelar arbetet för sina fastighetstekniker.

Du får ett utmanade och varierande arbete i ett framgångsrikt, stabilt, långsiktigt och växande företag. Vår företagskultur är prestigelös, målinriktad och uppmuntrar till engagemang och delaktighet. Du har din arbetsplats på vårt huvudkontor i Stockholm och är direkt underställd Förvaltningschefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Kontinuerlig kontakt med kunder och hyresgäster avseende löpande fastighetsärenden
  • Driva hyresförhandlingar
  • Uthyrning och kontraktsskrivning för kommersiella lokaler
  • Kundvård gentemot kunder och hyresgäster
  • Upprätta budget och prognoser för fastigheterna
  • Upprätta affärsplaner för fastigheterna
  • Aktiv marknadsbevakning
  • Nyckeltalsanalyser
  • Bevaka omförhandlingar och genomföra uppsägningar av hyreskontrakt
  • Ansvara för att lediga lokaler marknadsförs, visas etc i samarbete med vår uthyrningsavdelning.
  • Skapa och upprätthålla en bra relation till hyresgäster och rapportera hyresgästsynpunkter
  • Ansvara för hyresgästanpassningar
  • Upphandling och beställning av entreprenader, varor och tjänster
  • Arbetsleda fastighetens fastighetstekniker
  • Kontakter med myndigheter, andra hyresvärdar samt andra aktörer inom branschen
  • Ansvara för att en optimerad energiförbrukning upprätthålls och att bolagets hållbarhetsarbete genomförs i fastigheterna
  • Upphandling, kvalitetssäkring och utvärdering av service- och driftsavtal, försörjningsmedia och sidoentreprenörer

Kvalifikationer

  • Minst 5 års erfarenhet av att självständigt bedriva fastighetsförvaltning
  • God erfarenhet av att genomföra hyresförhandlingar
  • God vana att upprätta budgetar och prognoser samt följa upp och analysera fastighetsekonomi

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är handlingskraftig, drivande och lösningsorienterad samt är en mycket god kommunikatör, både i tal och i skrift. Du är prestigelös, administrativ, strukturerad och analytisk. Du en lagspelare som gillar att uppnå dina mål. Vidare är du nyfiken och förstår vikten av ett bra samarbete med både externa och interna parter.

Stora likväl som små frågor och problem tar du tag i med samma entusiasm. Din inställning till ditt arbete präglas av affärsmässighet, professionalism och ett stort ansvarstagande med målet att varje dag överträffa kundernas förväntningar. Rollen innebär kontakt med många olika personer och aktörer vilket kräver att du är lyhörd, förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta med andra. Som ambassadör för Bonnier Fastigheter vet du också hur viktigt det är att vårda och utveckla företagets värden och varumärke.


Om företaget

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm och Uppsala. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men vi satsar även på de expansiva områdena Kista, Kungens Kurva, Värtahamnen och sedan våren 2018 även Uppsala. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter med en total yta av ca 300 000 kvm. Bonnier Fastigheter kännetecknas av en stor entreprenörsanda, vilket märks på dess dynamiska miljö och att medarbetare ständigt uppmuntras att utvecklas och tänka kreativt.

Relaterade jobb