Tillbaka till sökningen

Konceptsäljare

I BBM Medicin ingår Dagens Medicin, Läkemedelsmarknaden, Apoteksmarknaden, Digital Hälsa och Kommunal Hälsa. Med dessa varumärken når vi ut till hälso- och sjukvårdspersonal, politiker, tjänstemän, beslutsfattare och leverantörer till vården. BBM Medicins mål är bl.a. att hjälpa beslutsfattare i sjukvården att fatta bättre affärs- och verksamhetsbeslut genom att ge dem relevant kunskap och information, samt att skapa spännande mötesplatser via event och seminarier.

BBM Medicin söker nu en driven och engagerad konceptsäljare som är van att jobba med uppsökande försäljning.

Arbetsområden

Som Konceptsäljare kommer du att jobba mot några av världens största medieköpare och erbjuda dem kreativa annons-, events- och prenumerationslösningar. Läkemedelsindustrin, medicinteknikbolagen, e-hälsoföretag, vårdgivare vill med sin marknadsföring kommunicera förbättringar för hälso- och sjukvården. Detta kan de göra genom några av BBM Medicins olika kanaler som annonsering, event, seminarier, redaktionella koncept, native marketing och nyhetsbrev mot specifika målgrupper.

Du kommer primärt att bearbeta produktchefer, informationsansvariga och marknadansvariga hos befintliga kunder som BBM Medicin tidigare har gjort affärer med. Men det är avgörande för både din och BBM Medicins framgång att du även aktivt bearbetar potentiella nya kunder.

​I arbetsuppgiften ingår även att bearbeta våra befintliga och potentiella storkundsprenumeranter på våra betalda nyhetsbrev (Läkemedelsmarknaden, Apoteksmarknaden och Digital Hälsa).

Din profil

  • Mycket god samarbetsförmåga och social kompetens.
  • God förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara drivande.
  • Du har ett resultatorienterat förhållningssätt.


Meriterande:

  • Ett väl etablerat nätverk bland de största läkemedelsbolagen.
  • Erfarenhet av B2B-sälj, gärna inom life science.
  • Erfarenhet från hälso och sjukvården.

Vi sätter stort värde på din personlighet som förutsätts ha en rådgivande säljstil där du har stor förståelse för kundens affär och kan komma med medielösningar som svarar mot högt ställda krav. Rollen ställer höga krav på affärsmannaskap, analytisk förmåga och en vilja att utveckla Dagens Medicins affär.

I utbyte erbjuds du att få arbeta med ledande varumärken inom medicin och hälsa med mycket hög trovärdighet och få jobba med produkter som bidrar till att förbättra svensk hälso- och sjukvård. Life-Science är ett område som Bonnier verkligen satsar på framöver så för rätt person finns stora möjligheter att påverka din egen roll och din fortsatta utveckling.

Välkommen in med en ansökan/CV via ansökningsknappen nedan. För mer information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Nicklas Sjögren via email: nicklas.sjogren @ brillosearch.se alternativt via telefon: 070-890 53 75.

Relaterade jobb