ANNONS

Investera i världens största sociala nätverk för klimatet

We Don't Have Time grundades utifrån tanken att lösningen på vår tids ödesfråga behöver ett globalt socialt nätverk. Sedan starten 2017 har intresset varit stort och bolaget samlar nu över 700 000 följare och medlemmar. Den potentiella användarbasen är stor, ungefär 1 miljard klimatengagerade människor.

Nätverket har många likheter med Instagram eller Twitter men en viktig skillnad är möjligheten att skicka klimatidéer och omdömen till företag och organisationer. Fokus ligger på konstruktiv dialog snarare än protest. Ett exempel är klimatidén om elektrifierad "last-mile"-leverans av varor. Den inspirerade Mariestad kommun att skapa en hubb där alla leveranser lastas om och körs ut till skolor och vårdhem med elektriska fordon.

Nu tas nästa steg genom affärsmodellen "TripAdvisor för klimatet". Det finns ett stort intresse från företag och organisationer att kommunicera med och få feedback från sina kunder och anställda i klimatfrågan. Företag och organisationer betalar en abonnemangsavgift samt en rörlig ersättning grundad på mängden feedback.

Målsättningen är att växa till över 100 miljoner följare och medlemmar inom fem år. Under denna period ska långsiktigt stabila kassaflöden uppnås och notering på en större börslista ske. Samtidigt bidrar affärsmodellen till att omställningen till ett fossilfritt samhälle kommer igång på allvar. Vi har inte tid att vänta.

Investera för klimatet – bli delägare! Läs mer här.

Ladda hem We Don't Have Time appen här.


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.