Fotograf: Unsplash

H&M öppnar nytt butikskoncept – med yogaklasser, kafé och vegansk kosmetika

Här är modejättens senaste drag för att övervinna butiksdöden.

H&M har öppnat en en boutique-liknande affär i ett trendigt bostadsområdet i Berlin som erbjuder yogaklasser, ett café med tillhörande trädgård och exponering för andra varumärken, skriver Reuters.

Konceptet är enligt nyhetsbyrån ett nytt grepp i klädjättens sökande efter strategier för att lyfta försäljningen.

Tredje kvartalet var det första som H&M visade en stigande vinst på mer än två år, och bolaget investerar nu tungt för att omskapa bolaget.

Butiken i Berlin är omkring en femtedel så stor som en reguljär H&M-affär och sortimentet är utvalt för att attrahera den lokala kundgruppen. Det finns bland annat parfym, "vegansk kosmetika", handväskor och second hand-plagg från andra varumärken.

Klädjättens affärsutvecklingschef Anna Bergare uppger för Reuters att butikskonceptet syftar till att möta e-handeln och satsa mer på upplevelser.

Läs även: H&M lanserar ny tjänst: Här kommer du kunna hyra kläder


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST