Bild: Tim Cook, Apples vd | Mark Zuckerberg, Facebooks vd Fotograf: Tim Risberg/TT, Andrew Harnik / TT

Apple i varumärkestoppen – Facebook fortsätter tappa

Enligt senaste mätningen är nu Facebook på 14:e plats.

Facebooks varumärke fortsätter att tappa i värde för andra året i rad, enligt Best Global Brands Report. Det skriver CityAm.

I senaste rapporten uppges varumärket vara värt 39,9 miljarder dollar, vilket är en minskning med nästan 12 procent från året innan.

Det är andra året i rad som varumärket tappar efter att ha toppnoterats på 48,2 miljarder dollar 2017.

I senaste mätningen är nu varumärket det 14:e mest värdefulla efter att ha tagit stryk på ett missnöje över datahanteringen och konkurrensutredningar. Bolaget har också i bagaget vad som redan verkar vara ett mindre lyckosamt försök med att lansera en kryptovaluta.

Trots Facebooks problem fortsätter listan att toppas av amerikanska IT-jättar med Apple som etta, följt av Google. På tredjeplatsen återfinns Amazon medan sydkoreanska Samsung återigen är med på topp-tiolistan.

Läs även: Ingves: Facebooks Libra tvingade oss tänka hårt på vad vi gör


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST