Fotograf: Flickr

Nu ska konsumentjätten kapa plastanvändningen

Vill attrahera millennials och Genration Z. 

Nederländska konsumentjätten Unilever, med varumärken som Dove, Ben & Jerry och Lipton i portföljen, annonserar ambitiösa planer på att minska plastanvändningen och därmed plastavfallet.

Med åtgärderna hoppas bolaget att kunna tilltala yngre personer, såsom millennials och Generation Z (personer födda mitten av 1990-talet till 2010) i hållbarhetsfrågor.

Till år 2025 är bolagets plan att minska plastförpackningar med över 100 000 ton samt öka användningen av återvunnen plast.

Bolaget ska också hjälpa att samla in och återvinna mer plastförpackning än vad de säljer.

Läs även: Cannabisglass: Hippiekapitalisternas nya plan


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.