Fotograf: Pexel

Svenska Spotify - det näst bästa varumärket i USA

Netflix har plats åtta. 

Svenska Spotify är numera det näst mest relevanta varumärket för konsumenter i USA.

Det framgår av undersökningen Prophet Brand Relevance, som görs årligen av konsultbolaget Prophet.

Etta på listan ligger för femte året i rad Apple, medan årets tredjeplats innehas av mobiloperativsystemet Android. Underhållning och medier präglar listans toppskikt, där högtalartillverkaren Bose ligger på fjärde plats och mediabolagen Disney, Netflix och Pixar har platserna fem, åtta respektive nio.

Undersökningen omfattar samtal med 13.500 konsumenter i USA. Lokala varianter av undersökningen presenteras även i Storbritannien, Tyskland och Kina och globalt intervjuas totalt 50.000 konsumenter.

Läs även: Poddduell: Apple kontrar Spotify


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.