Fotograf: Eric Isberg/TT

Facebook är inte passé än – aktiviteten ökar

Facebook har sett en ökning i antalet kommentarer, likes och klickade annonser. 

Trots ett flertal skandaler det senaste har Facebook sett en ökning i aktiviteten från sina användare. Det rapporterar CNBC.

Antalet kommentarer, likes och klickade annonser hos Facebooks användare mellan januari och juli har sett en ökning. I USA har användarna ökat sitt engagemang från i snitt sex kommentarer, nio inlägg och tretton klick på reklam den 3 januari till åtta kommentarer, tretton inlägg och sjutton klickade reklamer den 18 juli. 

I dagsläget har Facebook 1,56 miljarder dagliga användare men företaget har börjat se en minskning i nyckelmarknader såsom USA och Europa.

Därmed har det blivit viktigare för företaget att behålla sina nuvarande användare och annonsörer allt mer engagerade.

Läs även: Techjättens nästa miljardinvestering – i AI


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.