Fotograf: Unsplash

Streamingjättens avgörande beslut: Kunderna eller reklam?

Mer än var femte kund skulle lämna Netflix om streamingtjänsten inför reklam.

Netflix potentiella införande av reklam på streamingtjänsten kan leda till en förlust av cirka 23 procent av kunderna - om inte detta motverkas med en betydande sänkning av månadsavgiften.

Det visar en studie från Hub Entertainment Research.

Media har på senare tid spekulerat mycket om reklam på Netflix även om bolaget inte har uttalat sig nämnvärt om detta.

Enligt SeekingAlpha kan Netflix-cheferna få frågor om ämnet vid nästa rapportsamtal den 17 juli.

Läs även: Netflix: "Kraftigt inskränkta", bojkottar Georgia om abortlag träder i kraft


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.