Fotograf: Unsplash

Glöm allt du har lärt dig om rekrytering – här är nio nya metoder

Sociala medier gör att företag aldrig har rekryterat så många, spenderat så mycket pengar och lyckats så dåligt som nu. Fokusera på intern rekrytering och ställ standardiserade mätbara frågor, rekommenderar experten.

Framväxten av sociala medier och kölvatten outsourcingleverantörer i exempelvis Pakistan och Indien som hjälper företag att skanna plattformar som Linkedin har gjort det enklare att hitta en drös med så kallade passiva kandidater.

Det vill säga personer som inte aktivt söker jobb, utan verkar trivas med det jobb man har.

Fördelen med “passiva kandidater”...

Läs hela artikeln på vår premiumsajt VA Insights.

 

Prova Veckans Affärer Insights gratis i 30 dagar


Är du redan prenumerant? Läs här!


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.