Fotograf: TT / Unsplash

”Jag ska spotta ur mig nya varumärken de kommande åren” – Löwengrip siktar mot börsen

Superentreprenören Isabella Löwengrip har stora framtidsvisioner. 

Isabella Löwengrip planerar att börsnotera sitt investmentbolag Löwengrip Invest och nå en omsättning på 100 miljoner kronor år 2020. Det säger hon i en intervju med DI Digital.

Investmentbolaget omsatte 7,5 miljoner kronor 2017 och beräknas omsätta 16 miljoner kronor under det brutna räkenskapsåret 2018. 

Löwengrip Beauty som är Isabella Löwengrips hudvårdsbolag, har träffat sina mål med en ökning 50 procent varje år. De hade en omsättning på 85 miljoner kronor i fjol. 

Isabella Löwengrip är med i Veckans Affärers lista över näringslivets mäktigaste kvinnor inom kategorin entreprenörer

Läs även: Löwengrip om USA-satsningen: "Jag har redan nästan 50 000 följare där"

”Jag ska spotta ur mig nya varumärken de kommande åren och med Löwengrip Invest på börsen har man möjlighet att vara med på den resan”, säger Isabella Löwengrip.

Det har nyligen varit en debatt kring influencers resande med flyg och hur det påverkar miljön. Till Löwengrip Invest har hon anställt en CSR-ansvarig som ska hantera frågor kring hållbarhet.

Läs även: Hon vill bli mäktigaste kvinnan i världen – nu ska Isabella Löwengrip klona sig själv

Distributörer till Löwengrip Invest finns framförallt i USA, där hon nu spenderar allt mer av sin tid. Hennes plan är att bo utomlands på deltid.

Hon vill skapa och bygga ett stark personligt varumärke. Med Isabella Löwengrips sociala medie-närvaro jobbar tolv personer och verksamheten omsätter omkring 2 miljoner kronor varje månad.

”Antingen ska jag inspirera med sådant som är onåbart, som privatjet eller lansering i Sydney. Eller så ska det vara extremt relaterbart, som att ha barnen varannan vecka eller känna sig ensam ibland. Det gäller att hoppa mellan de sakerna”, säger Isabella Löwengrip.

Målet är att göra börsdebut år 2020. Isabella Löwengrip har insett att hon inte kan vara vd i bolaget och att hon kommer att behöva byta ut vissa ekonomifunktioner. I samband med noteringsförberedelserna vill hon också starta ett dotterbolag till Löwengrip Invest som ska vara en byrå som paketerar hennes kunskaper och erfarenheter om digital marknadsföring som konsulttjänster. 

Läs även: Löwengrip lanserar nytt varumärke – tar hjälp av Instagram-följare


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.