Fotograf: privat

Personalisering – så engagerar du dina framtida kunder via mobilen

90 procent läser sms-reklam inom 2 minuter. Och nu kommer ännu effektivare metoder att kommunicera med kunderna, enligt Oscar Werner på Sinch.

”Vårrea på alla jeans den 1 mars i alla butiker.”

Har du också fått ett reklamerbjudande i form av ett meddelande i mobilen? För den som just då inte är sugen på att köpa ett par jeans eller bara inte vill bli störd med opersonliga och oviktiga sms kommer dessa som ett ovälkommet avbrott.

Samtidigt är sms ett oerhört kraftfullt verktyg för företagen att nå och engagera sina kunder konstaterar Oscar Werner som är vd för Sinch, en global leverantör av molnbaserade kommunikationstjänster till företag och mobiloperatörer. Han har över 10 års erfarenhet av mobilkommunikation och kommer senast från rollen som divisionschef på eyetrackingbolaget Tobii.

”Sms når alla världens mobiler inom 1 sekund, har 98 procents öppningsfrekvens och 90 procents läsfrekvens inom 2 minuter.”

Läs hela intervjun på vår premiumsajt VA Insights:


Prova utan kostnad i 30 dagar


Redan prenumerant? Läs hela artikeln här!

 


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.