ANNONS

Automatisera dina transaktionsflöden - och vinn tid

Billecta automatiserar fakturering från skapande av faktura till avstämning av inbetalning och bokföring. Ett effektivt sätt att vinna tid som företagare, menar företagets sälj- och marknadsansvarige Rickard Hessner.  

Billecta automatiserar transaktionsflöden och underlättar fakturering utan att vara en mellanhand som står i vägen. Till skillnad från liknande tjänster landar inte heller inbetalningar först hos Billecta för att sedan forslas vidare till mottagaren. Istället prickar Billecta av inbetalningen med sin bankintegration, så att pengarna kan gå raka vägen till den som har fakturerat.

I grunden är Billecta ett API som kommunicerar med parternas olika affärssystem. Oftast fungerar vi som ett nav mellan olika system med fokus på att hantera automatiserade betalningsflöden. Det handlar om att effektivisera administrationen och slippa manuella steg som är tidskrävande”, menar Rickard Hessner, och fortsätter:

”Genom detta sköter vi också bokföringsunderlaget som uppdateras per automatik.”

Billecta AB

Billecta AB grundades 2014 och ingår sedan hösten 2018 i koncernen Savelend Credit Group AB (publ) som sysselsätter omkring 30 personer. Billecta har sitt huvudkontor i Stockholm och har tillstånd från Datainspektionen och Finansinspektionen för att driva finansiell verksamhet.

Läs mer om Billecta här!

Size doesn’t matter – tjänsten anpassas efter behov

Beroende på kundens behov och preferenser, kan man välja både hur fakturan ska skickas ut och hur inbetalningen ska gå till.

”Vissa föredrar att skicka fakturan med ett sms och få inbetalningen via Swish, medan andra väljer e-faktura och bankgiro. Det spelar ingen roll om det rör sig om stora entreprenader som fakturerar hundratals miljoner eller om det är en godisförsäljare i Gränna – vi erbjuder en helhetslösning som du kan skräddarsy efter ditt eget flöde”, säger Rickard Hessner. 

Så slipper du jaga inbetalningar

Om någon har missat att betala din faktura, måste du skicka en påminnelse och vänta. Hör du inget, får du vända dig till en inkassoleverantör som skickar ut kravbrev. Dessa steg är automatiserade med Billecta – och du slipper huvudvärken och kommunikation som glappar.

Du väljer själv när du vill att påminnelserna automatiskt ska gå ut, för att sedan gå vidare till inkassobrev och i värsta fall Kronofogden. Vi sköter allt inhouse med vårt system och man är aldrig beroende av andra bolag eller tjänster”, säger Rickard Hessner.


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.