Hans svenska barnmobil floppade trots hajp och blytunga investerare: ”Vi gjorde ett jättestort misstag”

Trots 50 miljoner i riskkapital från bland andra Amazon och 20 000 sålda exemplar gick Mats Horns barnmobil Tinitell i graven. Nu berättar han varför det gick så fel.

"En barnsligt lättanvänd telefon som ditt barn kan bära runt armen. Nu kan du låta ditt barn gå ut i parken och utforska med sina kompisar utan att du behöver oroa dig."

Så såldes Tinitell in när Mats Horn 2014 gick i bräschen för att skapa en ny nisch på den globala mobiltelefonmarknaden.

Men det visade sig inte vara mobilmarknaden hans barnmobil skulle in på. Det har han insett nu, ett år efter konkursen.

Läs hela artikeln på vår premiumsajt VA Insights:

  • Mats Horns egen analys av varför Tinitell gick i graven
  • Hans lärdomar av konkursen
  • Vad som framstår som naivt i efterhand
  • ...och vad som blev droppen

 

Prova Veckans Affärer Insights gratis i 30 dagar


Är du redan prenumerant? Läs här!


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.