Pröva Ikeas smarta kundspaning – som hyllas av professorn

Svårt att välja vilken affärsmodell du ska satsa på framöver? Då kanske du bör följa den svenska möbeljätten Ikeas exempel och ta EEG-mätningar och eyetracking till hjälp.


Det kan ge minst sagt oväntade upptäckter, hävdar Nathan Furr som är adjungerad strategiprofessor vid franska elituniversitetet Insead. I en Harvard Business Review-artikel hävdar han att mäta och förstå mänskligt beteende kan ge otroligt värdefull data för att kunna ta rätt beslut inför framtiden.

Läs hela artikeln med trendspaningar, som även förklarar varför du ska skippa Facebooks affärsmodell, på vår premiumsajt VA Insights:

 

Prova Veckans Affärer Insights gratis i 30 dagar


Är du redan prenumerant? Läs här!


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.