Läsarna fortsätter att strömma till Veckans Affärer

Veckans Affärers digitala räckvidd ökar rejält - och allt fler upptäcker hela Veckans Affärer.

Veckans Affärer placerar sig på topp tre bland de tidningar och tidskrifter som ökar den digitala läsningen allra mest, visar den senaste läsarundersökningen av svensk media, Orvesto Konsument som presenterades i februari.

Veckans Affärers digitala räckvidd ökade med 13 procent i denna den senaste mätningen.

Detta samtidigt som många av konkurrenterna står stilla eller tappar läsare. Dagens Industri och Svenska Dagbladet har i princip oförändrat antal digitala läsare medan Dagens Nyheter tappat 8 procent.

”Jag är oerhört glad och stolt över att Veckans Affärer fortsätter att nå ut till allt fler läsare digitalt med vår angelägna och unika bevakning av det nya näringslivets många utmaningar och möjligheter”, säger Per Olof Lindsten, digitalredaktionschef på Veckans Affärer.

Har du fortfarande inte upptäckt hela Veckans Affärer, gör det bums här!

Veckans Affärer var också den överlägsna vinnaren i höstens Orvesto-undersökning där den totala räckvidden ökade med 19 procent, mest i hela den svenska pressen.

Samtidigt ökar också antalet betalande Veckans Affärer-läsare, de som har tillgång till hela Veckans Affärer, såväl det låsta premiummaterialet digitalt som det tryckta magasinet. Det senaste året har antalet betalande användare av Veckans Affärer ökat med 11 procent.

“Det digitala medielandskapet mognar snabbt nu. De kräsna och medvetna läsarna är allt villigare att betala för kvalitetsinnehåll som de verkligen har nytta av. Och dom får också allt mer för pengarna”, kommenterar Veckans Affärers Per Olof Lindsten.

 

Upptäck hela Veckans Affärer


För dig som prenumerant

VA Superkarriär:

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.