Lager 157 ska ta hjälp av 1 000 influencers när de lanserar i Norge

Den snabbväxande svenska lågpriskedjan Lager 157 slår snart upp portarna i grannlandet. Inför lanseringen vill man ha hjälp av tusen influencers.

Den svenska lågprisklädkedjan Lager 157 lanserade under torsdagen sin e-handel i Norge.

Nästa månad öppnar den första butiken.

För att nå fram i Norge satsar kedjan på en massrekrytering av influencers.

"Vi behöver nå ut till Norge på riktigt med vårt sortiment och vårt varumärke. Och det gör vi allra bäst tillsammans med våra kunder", kommenterar Stefan Palm, vd och grundare, i ett pressmeddelande.

Planen är att rekrytera tusen stycken så kallade "customer influencers".

Dessa ska hjälpa att sprida kännedom om varumärket i Norge inför lanseringen och får som lön för mödan handla ur hela sortimentet fram till öppningen av den första butiken i Oslo i mitten av mars.

Klädföretaget Lager 157 har fått sitt namn från länsväg 157 som går förbi den första butiken, en vit butik med ganska enkelt uttryck, i Gällstad i Västergötland, där huvudkontoret fortfarande finns. Bolaget grundades år 1999.

Vid utgången av 2017 hade Lager 157 över 30 butiker och cirka 600 anställda. Omsättningen var 838 miljoner kronor och resultatet före skatt 90 miljoner kronor.

Läs även: Intervju med vd:n Stefan Palm inför den internationella expansionen: "Tror vi lyckats för att vi gått vår egen väg"


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST