Uppstickaren som byggt en mångmiljonaffär på rekordtid: ”Det Zara gör offline vill vi göra online”

Influencers, rabattkuponger och popup-butiker har fått Chiquelle att klara den hårda konkurrensen i klädhandeln.

Det Rosersbergsbaserade e-handelsbolaget Chiquelle startades 2012 av den då 21-årige holländaren Pouya Boland och hans svenska släktingar, syskonen Mona och Hadi Dougforosh Banan. Vid halvårsskiftet i fjol var omsättningen i företaget, som vuxit på egen hand med ett startkapital på 100 000 kronor, uppe i 40 miljoner kronor.

"Vi har vuxit snabbt och ska fortsätta göra det. Vi siktar på att nå en miljard", säger han.

Läs hela artikeln om superföretaget Chiquelles succérecept och framtidsplaner på vår premiumsajt VA Insights:

 

Prova Veckans Affärer Insights gratis i 30 dagar


Är du redan prenumerant? Läs här!


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.