Fotograf: Press, Pexels

De startar ny tv-kanal i Sverige när alla andra går in för streaming: ”Har en jätteambitiös plan”

Karolina Stallwood fick i uppdrag att starta en ny svensk kanal för amerikanska Viacom. Här berättar hon om varför Viacom satsar på linjär-tv i dessa streamingtider.

"Vi sitter här på Kungsholmen och undrar om vi missat något för allt har gått så oerhört smidigt."

Det är Viacoms nytillträdda kanalchef Karolina Stallwood som tillsammans med presschefen Karolina Moberg förväntansfullt undrar på hur det ska gå när den nya kanalen Paramount Network lanseras följande morgon, den 15 januari 2019.

"Vi har en jätteambitiös plan. I Sverige kommer vi att nå över 50 procent av hushållen, i Danmark ungefär 80 procent. På sikt räknar vi med att kvala in i topp tio bland kommersiella tv-kanaler i Sverige."

Lanseringen av Paramount Network kommer att komplettera den så kallade Svod-tjänst, Paramount+, som släpptes 2017. Svod står för "subscription video on demand" och var en tjänst som Netflix var först med att ta till marknaden.

Läs hela intervjun med Karolina Stallwood på vår premiumsajt VA Insights:

Prova Veckans Affärer Insights gratis i 30 dagar


Är du redan prenumerant? Läs här!