Fotograf: Pressbild

Galen julrusch och Black Friday bäddade för rekordår för Kjell & Company

Klassiska prylkedjan som funnits i mer än 30 år säljer mer än någonsin.

Kjell & Company ökade försäljningen med 14 procent under 2018 som blev ett nytt rekordår. Det skriver Market.

Bolaget trappade därmed upp försäljningen från tillväxten på 6,4 procent 2017. Då uppgick omsättningen till 1,4 miljarder kronor.

"2018 blev ett mycket bra år med lönsam försäljningstillväxt", säger vd Eric Lundberg till Market.

Under 2018 blev särskilt julhandeln stark med en ökning på 15 procent. Kjell & Company fick samtidigt uppleva en försäljningsökning med hela 150 procent på nätet under perioden, som inleddes med Black Friday i november.

"Nu blickar vi framåt och är i full gång med att sjösätta nya initiativ som kommer att stärka vår position på marknaden ytterligare."

Kjell & Company har 104 butiker i Sverige och 15 i Norge. Dessutom har kedjan e-handel.


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.