Fotograf: Ross D. Franklin

Apple hånar konkurrenterna på prylmässan i Vegas utan att ens vara där

Apple visade för ovanlighetens skull upp sig på CES – på ett lite annorlunda sätt.

Tusentals tech-fantaster och bolag har samlats för att delta i världens största prylmässa CES i Las Vegas.

Apple brukar lysa med sin frånvaro på CES, men i år bestämde sig techjätten för att bryta med traditionen på sitt eget sätt. Detta genom att sätta upp en gigantisk reklamtavka på en fasad i Las Vegas, rapporterar Business Insider.



"Det som händer på din Iphone, stannar på din Iphone", lyder texten som är en blinkning till stadens klassiska slogan "det som händer i Vegas, stannar i Vegas". I den nedre delen av affischen finns en webbadress till Apples integritetspolicy.

Läs mer: Gigantiska pryljippot i Las Vegas i gång – här är årets lanseringar och nästa stora grej

Reklamtavlan ses som en pik till konkurrenterna, som till skillnad från Apple ställer ut på mässan. Den kan tolkas som en kommentar till Amazons uppmärksammade tabbe med röstassisten Alexa, som av misstag skickade vidare en privat konversation till en användares kollega.

Google kan också vara föremålet för skämtet. Ärkerivalen har kritiserats för bristande användarintegritet och tjänar som bekant pengar på att skräddarsy annonser efter deras data.

Läs även: Goldman Sachs: Det börjar lukta Nokia om Apple


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.