Spotify och Ellen DeGeneres i samarbete

Spotify och The Ellen Degeneres Show ingår ett långsiktigt samarbete kring innehåll.

Den svenska musiktjänsten Spotify och amerikanska The Ellen DeGeneres Show har ingått ett långsiktigt samarbete kring innehåll, skriver The Drum.

Samarbetet innebär att en "hubb" för Ellen Show sätts upp på musiktjänsten, som ska kurereras av programledaren, Ellen DeGeneres. Enligt tidningen är samarbetet det första för Spotify där en partner sätter upp en sådan hubb. 

I gengäld kommer tv-programmet att "regelbundet ha med" Spotify i olika inslag.

Dawn Ostroff, som är kreativ chef på Spotify, säger till tidningen att tv-programmet och musiktjänsten passar bra ihop.

"Vi skapar båda två möjligheter för nya röster att upptäckas och uppskattas av miljontals människor", säger hon.

I september i år hade The Ellen Degeneres Show 1,8-2 miljoner tittare, enligt Broadcastingcable.com.


För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.