Fotograf: John Locher/TT

"Som vi gjorde med tobaken 1965" - Brittiska spelbolag slutar med tv-reklam under matcher

Större brittiska bettingbolag ska upphöra med TV-reklam under livesportsändningar enligt Financial Times.

Detta görs som en åtgärd bland bolag som William Hill, Ladbrokes-Coral och Betfred efter ökade regleringar i branschen.
Främst är det fotboll som påverkas enligt Financial Times.
"Vi måste göra som vi gjorde med tobaken 1965. Stoppa all reklam för betting på TV, speciellt under livesport sammanhang och en timme före och en timme efter" sade Lord Chadlington, sade en medlem i House of Lords rapporterat av Financial Times.
William Hill tappar 2,05 procent på Londonbörsen.

Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Två styrelseledamöter köper aktier i Swedbank
  2. Landet skrotar BNP-måttet – börjar mäta välmående istället
  3. Swedbanks genomklappning på börsen får hela sektorn att gunga
  4. Medhelp polisanmäler tidningen som avslöjade 1177-läckan
  5. FI övervägde att dra in tillståndet för Avanza Pension – som istället varnas och bötfälls
  1. Landet skrotar BNP-måttet – börjar mäta välmående istället
  2. De flåsar Tesla i nacken – här är elbilarna som är redo att köra om
  3. Flygbolag går i konkurs – svenska flygplatser drabbade när alla avgångar ställs in
  4. FI övervägde att dra in tillståndet för Avanza Pension – som istället varnas och bötfälls
  5. FBI-agenten som fällde ”Wolf of Wall Street”: Verkligheten är mycket värre än i filmen

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.