Allt fler svenska miljardärer – tronskifte i toppen
Antalet storm- och superrika svenskar ökar, visar Veckans Affärers årliga miljardärslista.
I år är listan utökad med flera nya namn. Totalt ingår 191 personer, vilket är en ökning med 3 procent jämfört med fjolåret.
Robert Triches
Text
Enligt tidningen genomgår dessutom listan något av ett generationsskifte, där fler nu ingående personer blivit rika på tech än på industri och handel.
Även i den absoluta toppen har ett skifte skett sedan Ikea-grundaren Ingvar Kamprads bortgång för snart ett år sedan. På tronen sitter nu i stället H&M:s storägare och styrelseordförande Stefan Persson.
Helt nya på listan finns ett antal techmiljardärer, bland andra Izettle-duon Jacob de Geer och Magnus Nilsson, Delivery Heroes Niklas Östberg.
Även de superrika svenskarna – de som kan räkna sig som miljardärer i dollar räknat – ökar snabbt. Enligt VA:s lista har antalet svenska dollarmiljardärer ökat med 11 procent i år.
Innehåll från Link MobilityAnnons
Automatiserad kommunikation skapar bättre kundrelationer
Att en personlig kommunikation skapar bättre kundrelationer säger sig självt, men genom att automatisera flera steg genom kundresan kan ni dessutom spara pengar och minska antalet kundärenden.
Kunder ställer idag högre krav på de bolag de väljer och flera faktorer spelar in i den processen – pandemin påskyndade den digitala köpresan, inflationen har gjort oss mer prismedvetna, större intresse kring miljö och givetvis den personliga kopplingen med bolaget. Men kan en automatiserad kommunikation vara svaret på allt detta?
– Självfallet löser inte kundkommunikationen alla utmaningar, men vi är övertygade om att bolag idag måste satsa mer på en transparent och personlig kommunikation för att kunna behålla och öka sin kundkrets. Mer än hälften av alla onlineköp sker via mobiltelefoner och vi kan idag jämföra priser, recensioner och utbud med bara några knapptryck, säger Robin Jonsson, Sales Director på LINK Mobility.
Tillgänglighet skapar möjligheter
Människor har idag flera kontaktytor jämfört med tidigare, och genom att implementera rätt kommunikationsstrategi kan bolag ge en enhetlig upplevelse som gör att fler konverterar och stannar kvar.
– Vi ser att flera bolag har utmaningar med tillgänglighet i de kanaler deras kunder föredrar, eller att bolag inte har en självklar strategi för de olika kanalerna. Vi har hjälpt flera bolag att automatisera deras kundkommunikation med allt ifrån notiser vid driftavbrott, betalningspåminnelser och personliga erbjudanden, säger Robin och fortsätter:
– I många fall har bolaget endast kontakt med kunden vid fakturering eller i supportärenden och desto viktigare blir det att kommunikationen blir rätt. Det finns stor potential för energibolag att ta sin kommunikation till nästa nivå och vi ser flera uppstickare på marknaden som gjort just detta. Kunder söker dialog och vill ha snabb återkoppling för att stanna kvar, och det är där vi kan hjälpa till.
– Vi på LINK vet att de allra nöjdaste kunderna är de som kan kontakta bolag i den kanal de själva föredrar, och det är där vi kan hjälpa er. Alla våra lösningar och kanaler går att automatisera för att spara tid och pengar – och givetvis skapar det otroliga affärsmöjligheter för våra kunder.
Om LINK Mobility LINK Mobility är en global CPaaS-leverantör av mobilkommunikationslösningar och hjälper idag över 40,000 företag världen över. Vi har ett brett utbud av innovativa och skalbara lösningar som skapar värdefull konvergens mellan företag och kunder. LINK är noterat på Oslo Börs under tickern LINK.
Det verkar som att du använder en annonsblockerare
Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.
Full tillgång till di.se med nyheter och analyser
Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev