ANNONS
Urban Höglund, chef för produkt- och affärsutveckling på Ecster

Här är den nya betallösningen som ger säljföretagen fler möjligheter

I takt med att e-handeln ökar förändras också förutsättningarna för den fysiska handeln – att öka samspelet mellan olika försäljningskanaler blir därför allt viktigare. Ecster lanserar nu Ecster Pay Link för att möta de nya behoven.

Ecster Pay Link är en betallänk som ger företag nya försäljningsmöjligheter och kunden en möjlighet att välja betalsätt, oavsett i vilken kanal eller situation som köpet görs. Det ger kunden ett ökat mervärde.

”Konsumenter rör sig allt oftare i olika kanaler under köpprocessen. Kunden tittar exempelvis på en vara i sin dator, jämför priser i mobilen och genomför sitt köp i en fysisk butik. Här är det viktigt för den fysiska handeln att fokusera på kunden och att arbeta med en `kundresa´ som spänner över flera olika kanaler”, säger Urban Höglund, chef för produkt- och affärsutveckling på Ecster och tillägger:

”Det är viktigt att få samspelet mellan den fysiska och digitala handeln att bli så sömlös som möjligt och samtidigt naturlig och enkel för kunden”.

Ökade försäljningsmöjligheter

Betallänken kan användas vid betalning i exempelvis fysiska butiker i kassan eller vid självbetjäningsautomaten. Detta innebär att personal, istället för att fokusera på att ta betalt, kan lägga mer tid på försäljning och service.

"Med hjälp av betallänken kan köp enkelt slutföras via telefon, perfekt vid exempelvis en tilläggsorder. Det passar även företag som arbetar med betalning vid leverans eller vid installationer”, säger Urban Höglund.

Så fungerar det

När kunden har bestämt sig för ett inköp skapar företaget en varukorg, antingen i Ecsters eget gränssnitt eller i företagets eget system, som har integrerats med Ecster Pay Link. Därefter skickas en betallänk till kunden, via sms eller mail, där kunden enkelt kan välja betalsätt och identifiera sig med hjälp av BankID.

”Betallänken ger kunden en ökad köpupplevelse och även en ökad trygghet eftersom kunden slipper lämna ifrån sig känsliga uppgifter per telefon eller i butik”, avslutar Urban Höglund.

Om Ecster

Ecster erbjuder betallösningar för alla kanaler. Tillsammans med våra kunder och partners utvecklar och förfinar vi våra produkter och tjänster för att skapa bättre köpupplevelser. Idag har vi en bred palett av betallösningar för hundratusentals konsumenter och säljföretag. Det ger konsumenter möjlighet att betala allt från de små vardagsköpen till de större investeringarna på miljontals inköpsställen, världen över. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken.

Läs mer på ecster.se


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Proffsens varning: Sälj de här 7 aktierna innan det är för sent
  2. Jättelik SAS-strejk rycker närmare – kunder erbjuds omboka sina biljetter
  3. Rekordkvartal får specialisten att rusa på börsen – allt om dagens rapporter
  4. Trump ställde Twitters vd till svars i Vita huset: Varför krymper min följarskara?
  5. Är fri frakt på väg bort inom e-handeln? Zalandos helomvändning kan vara början till slutet
  1. Proffsens varning: Sälj de här 7 aktierna innan det är för sent
  2. Skönhetsjätten säger hejdå till över 1 miljon följare på sociala medier – vill slippa ”algoritmernas tyranni”
  3. Tesla-storägaren har i tysthet dumpat nästan alla sina aktier
  4. Svenskt lyxluftskepp till Nordpolen – de blåser liv i gammal teknik som skonar klimatet
  5. Jättelik SAS-strejk rycker närmare – kunder erbjuds omboka sina biljetter

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.