Grundaren av H&M:s millennialssatsning Nyden hoppar av - Nyheter
Fotograf: Pressbild Nyden

Grundaren av H&M:s millennialssatsning Nyden hoppar av

Lämnade posten 1 juli.

Oscar Olsson, som ligger bakom H&M:s nya varumärke Nyden, har lämnat sin vd-post. Det skriver DI Digital.

Läs även: H&M smyglanserar sitt nya varumärke för millennials

Nyden lanserades i april och riktar sig speciellt till “millennials”, generationen födda från tidigt 80-tal till sent 90-tal.

Den 1 juli lämnade Oscar Olsson sin vd-post på Nyden, vilket H&M:s presstalesperson Jeanette Mattsson bekräftar för DI Digital.

”Det stämmer att Oscar Olsson har lämnat sin roll på Nyden, men han är fortsatt anställd inom H&M-gruppen”, skriver hon i ett mejl till DI Digital.

Läs även: Afound, Arket, Nyden… H&M:s nya satsningar riskerar sabba varumärket, varnar forskare


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

För dig som prenumerant