Fotograf: Pressbild Nyden

Grundaren av H&M:s millennialssatsning Nyden hoppar av

Lämnade posten 1 juli.

Oscar Olsson, som ligger bakom H&M:s nya varumärke Nyden, har lämnat sin vd-post. Det skriver DI Digital.

Läs även: H&M smyglanserar sitt nya varumärke för millennials

Nyden lanserades i april och riktar sig speciellt till “millennials”, generationen födda från tidigt 80-tal till sent 90-tal.

Den 1 juli lämnade Oscar Olsson sin vd-post på Nyden, vilket H&M:s presstalesperson Jeanette Mattsson bekräftar för DI Digital.

”Det stämmer att Oscar Olsson har lämnat sin roll på Nyden, men han är fortsatt anställd inom H&M-gruppen”, skriver hon i ett mejl till DI Digital.

Läs även: Afound, Arket, Nyden… H&M:s nya satsningar riskerar sabba varumärket, varnar forskare


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.