Nu lanserar H&M-konkurrenten svensk e-handelssajt
Asos har lanserat på svenska.
Den brittiska e-handlaren Asos har på torsdagen lanserat en svensk version av sin sajt. Det rapporterar branschtidningen E-handel.se.
Läs mer: Nu ska H&M:s värsta konkurrent börja sälja deras kläder
Asos omsatte cirka 220 miljoner kronor i Sverige 2017 enligt uppgifter i artikeln.
”Sverige är en marknad där ASOS för närvarande växer starkt”, skriver företaget i ett pressmeddelande.
Förutom egenproducerade plagg säljer bolaget även kläder från utvalda premiummärken som Love Moschino och Polo Ralph Lauren, samt från H&M-avknoppningarna Weekday och Monki.
Asos, som konkurrerar med bland andra H&M och Zalando, omsatte totalt 1,9 miljarder pund föregående räkenskapsår.
Läs även: Här är tecknet som pekar på att Amazons hajpade Sverige-lansering snart kan bli verklighet
Sedan tidigare har företaget landsspecifika onlinesidor för Storbritannien, USA, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Australien, Ryssland och Nederländerna.