Nu lanserar H&M-konkurrenten svensk e-handelssajt

Asos har lanserat på svenska.

Den brittiska e-handlaren Asos har på torsdagen lanserat en svensk version av sin sajt. Det rapporterar branschtidningen E-handel.se.

Läs mer: Nu ska H&M:s värsta konkurrent börja sälja deras kläder

Asos omsatte cirka 220 miljoner kronor i Sverige 2017 enligt uppgifter i artikeln.

”Sverige är en marknad där ASOS för närvarande växer starkt”, skriver företaget i ett pressmeddelande. 

Förutom egenproducerade plagg säljer bolaget även kläder från utvalda premiummärken som Love Moschino och Polo Ralph Lauren, samt från H&M-avknoppningarna Weekday och Monki.

Asos, som konkurrerar med bland andra H&M och Zalando, omsatte totalt 1,9 miljarder pund föregående räkenskapsår.

Läs även: Här är tecknet som pekar på att Amazons hajpade Sverige-lansering snart kan bli verklighet

Sedan tidigare har företaget landsspecifika onlinesidor för Storbritannien, USA, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Australien, Ryssland och Nederländerna.


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Forna världsartisten går mot sitt andra stora genombrott – som vd för familjeföretaget
  2. Därför blir så många inkompetenta män ledare – och så kan det förhindras
  3. Blågul totaldominans bland Nordens 10 hetaste aktier att köpa just nu
  4. Deppiga inköpschefer sänker börsen – Swedbank åter i fokus
  5. Swedbanks interna utredning sågas från alla håll: ”Tror inte någon blev klokare”
  1. Så gick Supertalangen från idé till att sälja t-shirts med ”Skam”-citat för en kvarts miljon kronor på två veckor
  2. Bredbandsjesus träder fram 20 år efter IT-yran: ”Ikea kunde ha blivit Amazon och Ericsson ha utvecklat Whatsapp”
  3. Då: Kickad från Ericsson – Nu: Han är bäst betalde svenske chefen någonsin
  4. Listan: Börsens allra bästa köp – enligt 988 analyser
  5. Därför blir så många inkompetenta män ledare – och så kan det förhindras

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.