Nu lanserar H&M-konkurrenten svensk e-handelssajt

Asos har lanserat på svenska.

Den brittiska e-handlaren Asos har på torsdagen lanserat en svensk version av sin sajt. Det rapporterar branschtidningen E-handel.se.

Läs mer: Nu ska H&M:s värsta konkurrent börja sälja deras kläder

Asos omsatte cirka 220 miljoner kronor i Sverige 2017 enligt uppgifter i artikeln.

”Sverige är en marknad där ASOS för närvarande växer starkt”, skriver företaget i ett pressmeddelande. 

Förutom egenproducerade plagg säljer bolaget även kläder från utvalda premiummärken som Love Moschino och Polo Ralph Lauren, samt från H&M-avknoppningarna Weekday och Monki.

Asos, som konkurrerar med bland andra H&M och Zalando, omsatte totalt 1,9 miljarder pund föregående räkenskapsår.

Läs även: Här är tecknet som pekar på att Amazons hajpade Sverige-lansering snart kan bli verklighet

Sedan tidigare har företaget landsspecifika onlinesidor för Storbritannien, USA, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Australien, Ryssland och Nederländerna.


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant