Fotograf: Matthew Smith/Veeterzy

Så kan du gå i täten och göra ditt bolag klimatpositivt

Vad har Ikea, H&M och Max gemensamt? Jo, alla har ambitionen att bli klimatpositiva, det vill säga att binda mer växthusgaser än de släpper ut. Så här kan även ditt bolag gå i täten för den nya trenden.

Med tanke på de utmaningar vi står inför vad gäller global uppvärmning räcker det inte längre för företagen att bara vara klimatneutrala. Nu är det klimatpositivt som gäller, det vill säga att företagen ser till att binda mer växthusgaser än de släpper ut.

På kort tid flera svenska bolag, som Ikea, H&M och Max Burgers, gått i bräschen för den nya trenden.

Så här är det tänkt att gå till - och så kan du och ditt företag haka på. Läs mer på vår premiuimsajt Veckans Affärer Insights:

 Prova Veckans Affärer Insights i 30 dagar


Är du redan prenumerant? Läs här!


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. FN-rapport: Marknadskrafterna dödar planeten – dags för nytt ekonomiskt system
  2. ”Dags att fyndköpa nischbanken som lockar med hög direktavkastning”
  3. Googles superfuturist Ray Kurzweil: Minimera riskerna i ditt liv de närmaste 10 åren så har du en god chans till ett evigt liv
  4. Personalslakt på Fingerprint Cards: Tre av fyra får gå från Skånekontoret
  5. Här är Nordens 10 hetaste aktier just nu
  1. FN-rapport: Marknadskrafterna dödar planeten – dags för nytt ekonomiskt system
  2. Klimatexperten: ”Vi måste börja förbereda oss på att vår civilisation kommer att gå under”
  3. Proffsens svarta lista: 5 aktier du borde sälja innan alla andra gör det
  4. Coca-Colas nya recept för att få fart på försäljningen – cannabis
  5. Coca-Cola hoppar på senaste hälsotrenden – ska sälja kombucha

För dig som prenumerant