Fotograf: Matthew Smith/Veeterzy

Så kan du gå i täten och göra ditt bolag klimatpositivt

Vad har Ikea, H&M och Max gemensamt? Jo, alla har ambitionen att bli klimatpositiva, det vill säga att binda mer växthusgaser än de släpper ut. Så här kan även ditt bolag gå i täten för den nya trenden.

Med tanke på de utmaningar vi står inför vad gäller global uppvärmning räcker det inte längre för företagen att bara vara klimatneutrala. Nu är det klimatpositivt som gäller, det vill säga att företagen ser till att binda mer växthusgaser än de släpper ut.

På kort tid flera svenska bolag, som Ikea, H&M och Max Burgers, gått i bräschen för den nya trenden.

Så här är det tänkt att gå till - och så kan du och ditt företag haka på. Läs mer på vår premiuimsajt Veckans Affärer Insights:

 Prova Veckans Affärer Insights i 30 dagar


Är du redan prenumerant? Läs här!


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. ’Genvägen’ till att bli mångmiljonär – franchisetagare för 7-Eleven, Pressbyrån och Burger King
  2. Johan Åkesson: Nu åker biltillverkarna snålskjuts på coworkingtrenden
  3. Storvinnaren på Avanzas ras: ”Kan rasa ytterligare 70 procent”
  4. 4 faktorer som bäddar för en stökig höst på bostadsmarknaden
  5. ”Vi står inför en revolution – gigekonomin är här för att stanna”
  1. Sverige fick just 2 nya miljardärer – efter att aktien rusat 300% på börsen
  2. GW:s vin sopar banan med de andra kändisvinerna – sålde för över 1,6 miljoner på fyra veckor
  3. Storvinnaren på Avanzas ras: ”Kan rasa ytterligare 70 procent”
  4. Hajpade hjälmbolaget rasar på börsen
  5. ”Vi står inför en revolution – gigekonomin är här för att stanna”

För dig som prenumerant