Fotograf: Matthew Smith/Veeterzy

Så kan du gå i täten och göra ditt bolag klimatpositivt

Vad har Ikea, H&M och Max gemensamt? Jo, alla har ambitionen att bli klimatpositiva, det vill säga att binda mer växthusgaser än de släpper ut. Så här kan även ditt bolag gå i täten för den nya trenden.

Med tanke på de utmaningar vi står inför vad gäller global uppvärmning räcker det inte längre för företagen att bara vara klimatneutrala. Nu är det klimatpositivt som gäller, det vill säga att företagen ser till att binda mer växthusgaser än de släpper ut.

På kort tid flera svenska bolag, som Ikea, H&M och Max Burgers, gått i bräschen för den nya trenden.

Så här är det tänkt att gå till - och så kan du och ditt företag haka på. Läs mer på vår premiuimsajt Veckans Affärer Insights:

 Prova Veckans Affärer Insights i 30 dagar


Är du redan prenumerant? Läs här!


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.