Fotograf: Unsplash

Svenska spelutvecklaren rasar med nära 20 procent efter teasertrailern

Spelutvecklingsbolaget Starbreeze rasar med närmare 20 procent efter en stunds handel på tisdagen.

Under natten har bolaget släppt en första teasertrailer som visar upp hur det kommande spelet Overkill’s the Walking Dead ser ut.

Företaget har även gått ut med att lansering sker i november. Först ut blir Amerika den 6 november följt av Europa och global lansering den 8 november. Spelet släpps på PlayStation 4, Xbox One och PC, och förbokningar tas emot från och med idag.

På nyhetsfronten märks också att Dagens industri skriver att det kan vara läge att ta hem vinsten i Starbreeze. Den senaste tidens uppgång bedöms ha drivits på av en stark rapport för det första kvartalet men också spekulationer och höga förväntningar på just Overkill’s The Walking Dead.

Enligt Di styrs aktiens framtid i allra högsta grad av hur väl spelet tas emot.

”Som Di tidigare skrivit finns det ingen exakt mall för att utveckla en spelhit – det är därför Starbreeze och branschkollegerna tvingas lägga åtskilliga resurser på att rekrytera kompetent personal. För den som har varit med på vårens kursresa kan det vara läge att ta hem lite vinster”, lyder rådet.

 


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Den här skräckinjagande grafen visar hur Sveriges BNP riskerar att falla fritt i år
  2. Japansk fast fashion till Sverige: Då öppnar Uniqlos nya flaggskeppsbutik
  3. McDonalds skrotar plastsugrören i en av kedjans största marknader – och Norden står näst på tur
  4. Genombrottsavtal för svenska forskningsbolaget – skickar upp aktien över 20 procent
  5. Toppförvaltaren Blecher: ”Sverige en av världens bästa aktiemarknader”
  1. Nu störtdyker försäljningen av bostäder i Stockholm
  2. Idag slog H&M:s senaste satsning AFound upp dörrarna – här är VA:s dom
  3. Den här skräckinjagande grafen visar hur Sveriges BNP riskerar att falla fritt i år
  4. H&M-aktien faller tungt på börsen idag – det här är anledningen
  5. Efter 100 000 simuleringar: AI har svaret på vem som vinner fotbolls-VM – och det är inte Tyskland

För dig som prenumerant