Fotograf: Janerik Henriksson/Wikipedia

H&M:s nya huvudvärk - kunduppror efter leveransproblem i e-handeln

Den viktiga onlinehandeln dras med stora leveransproblem för H&M:s svenska och norska kunder.

Ny huvudvärk för H&M:s vd Karl-Johan Persson. Klädjätten har nu problem med leveranser från onlinebutiken, och bolagets Facebook-sida fylls med klagomål från kunder som inte fått sina produkter i tid. Det rapporterar Bloomberg News.

LÄS MER: H&M:s ärkerival lanserar nytt vapen i slaget om nätshopparna

Av ett klagomål framgår det att leveransen tagit längre tid än sju dagar, och önskar att H&M ändrar sin leveranspolicy från fem till sju dagar till den faktiska i syfte att öka transparensen.

H&M erkänner att man har problem, och hänvisar till ett byggarbete på bolagets distributionscenter i Borås vilket har medfört förseningar i Sverige och Norge. Dessa marknader står för cirka 7 procent av företagets försäljning, uppger en talesperson.

Talespersonen beklagar även eventuella olägenheter för kunder och hoppas att kunderna visar förståelse.

LÄS MER: ”Vi på H&M trivs bäst i lite motgång”


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Ericssons aktie rusar på positiv rapport: ”Strategin biter”
  2. Tesla-aktien tappar – efter Elon Musks ‘pedofil’-tweet
  3. Efter ’pedofil’-tweeten: Nu ber Elon Musk om ursäkt för kommentar om grottdykare
  4. Gardell gör miljardklipp efter Ericssons starka rapport
  5. AR-bolagets aktie rusar på börsen när Spiltan gör intåg
  1. ’Genvägen’ till att bli mångmiljonär – franchisetagare för 7-Eleven, Pressbyrån och Burger King
  2. ”Vi står inför en revolution – gigekonomin är här för att stanna”
  3. Storvinnaren på Avanzas ras: ”Kan rasa ytterligare 70 procent”
  4. På bara 3 år har Kylie Jenner byggt en förmögenhet på 900 miljoner dollar – snart är 20-åringen världens yngsta ’self-made’ dollarmiljardär
  5. Nu väntar nya rekordböter från EU för Googles Android-system

För dig som prenumerant