Fotograf: Janerik Henriksson/Wikipedia

H&M:s nya huvudvärk - kunduppror efter leveransproblem i e-handeln

Den viktiga onlinehandeln dras med stora leveransproblem för H&M:s svenska och norska kunder.

Ny huvudvärk för H&M:s vd Karl-Johan Persson. Klädjätten har nu problem med leveranser från onlinebutiken, och bolagets Facebook-sida fylls med klagomål från kunder som inte fått sina produkter i tid. Det rapporterar Bloomberg News.

LÄS MER: H&M:s ärkerival lanserar nytt vapen i slaget om nätshopparna

Av ett klagomål framgår det att leveransen tagit längre tid än sju dagar, och önskar att H&M ändrar sin leveranspolicy från fem till sju dagar till den faktiska i syfte att öka transparensen.

H&M erkänner att man har problem, och hänvisar till ett byggarbete på bolagets distributionscenter i Borås vilket har medfört förseningar i Sverige och Norge. Dessa marknader står för cirka 7 procent av företagets försäljning, uppger en talesperson.

Talespersonen beklagar även eventuella olägenheter för kunder och hoppas att kunderna visar förståelse.

LÄS MER: ”Vi på H&M trivs bäst i lite motgång”


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Proffsens varning: Sälj de här 7 aktierna innan det är för sent
  2. Jättelik SAS-strejk rycker närmare – kunder erbjuds omboka sina biljetter
  3. Rekordkvartal får specialisten att rusa på börsen – allt om dagens rapporter
  4. Trump ställde Twitters vd till svars i Vita huset: Varför krymper min följarskara?
  5. Är fri frakt på väg bort inom e-handeln? Zalandos helomvändning kan vara början till slutet
  1. Proffsens varning: Sälj de här 7 aktierna innan det är för sent
  2. Skönhetsjätten säger hejdå till över 1 miljon följare på sociala medier – vill slippa ”algoritmernas tyranni”
  3. Tesla-storägaren har i tysthet dumpat nästan alla sina aktier
  4. Svenskt lyxluftskepp till Nordpolen – de blåser liv i gammal teknik som skonar klimatet
  5. Jättelik SAS-strejk rycker närmare – kunder erbjuds omboka sina biljetter

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.