Fotograf: Janerik Henriksson/Wikipedia

H&M:s nya huvudvärk - kunduppror efter leveransproblem i e-handeln

Den viktiga onlinehandeln dras med stora leveransproblem för H&M:s svenska och norska kunder.

Ny huvudvärk för H&M:s vd Karl-Johan Persson. Klädjätten har nu problem med leveranser från onlinebutiken, och bolagets Facebook-sida fylls med klagomål från kunder som inte fått sina produkter i tid. Det rapporterar Bloomberg News.

LÄS MER: H&M:s ärkerival lanserar nytt vapen i slaget om nätshopparna

Av ett klagomål framgår det att leveransen tagit längre tid än sju dagar, och önskar att H&M ändrar sin leveranspolicy från fem till sju dagar till den faktiska i syfte att öka transparensen.

H&M erkänner att man har problem, och hänvisar till ett byggarbete på bolagets distributionscenter i Borås vilket har medfört förseningar i Sverige och Norge. Dessa marknader står för cirka 7 procent av företagets försäljning, uppger en talesperson.

Talespersonen beklagar även eventuella olägenheter för kunder och hoppas att kunderna visar förståelse.

LÄS MER: ”Vi på H&M trivs bäst i lite motgång”


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant