ANNONS

Så slipper du betala för parkering i Stockholm

För många innerstadsbor är bilen en kostsam dyrgrip som oftast står parkerad på andra sidan stan när du väl behöver den. Nu kommer lösningen: 300 bilar tillgängliga dygnet runt över hela stan där du aldrig behöver betala för parkering.

Över 30.000 Stockholmare och flertalet företagare gör det redan. Använder DriveNow – en bildelningstjänst från BMW och MINI - när de plötsligt får ett brådskande ärende och en taxiresa känns onödigt dyr eller kollektivtrafiken opraktisk att använda.

Konceptet är enkelt. På bara 10 minuter kan du registrera dig på hemsidan och ladda ner appen, hitta en ledig bil i närheten av där du är och börja köra. Du reserverar och låser upp bilarna med appen och sedan har du en ny BMW eller MINI helt för dig själv så länge som du vill ha den.

Parkera gratis i Stockholm. Det bästa med DriveNow är att du kan lämna bilarna över hela stan där det passar dig och att parkeringen ingår i priset. Du måste därmed inte lämna tillbaka bilen där du tog den. Det enda du behöver göra är att parkera på första bästa gatuparkering som sköts av Easypark, kliva ur och låsa bilen med appen och lämna den där.

Kör utan krångel

Att prova är det bästa sättet att upptäcka hur smidigt det är. Just nu kan du via Veckans Affärer gå med för endast 49 kr istället för 290 kr och få första 20 minuterna gratis att testa tjänsten med!

Läs mer om erbjudandet här

Smidig prismodell. Du betalar bara när du använder tjänsten och då ingår allt bränsle, kilometer, vägtullar, försäkring samt kostnaden för parkering i Stockholm. Du kör från 4,80 kr/min (priset varierar efter bilmodell upp till 5,50 kr/min för BMW X1) och tjänsten har inga års- eller månadsavgifter. Om du behöver bilarna en längre tid kan du boka ett timpaket i appen till ett lägre pris, upp till 48 timmar. Även då ingår allt bränsle och parkering i Stockholm. 

Körglädje från BMW och MINI. Det roligaste med DriveNow är att du kan välja mellan allt från smidiga MINI i olika varianter till BMW 1-serie, rymliga BMW X1, BMW 2-serie Cabriolet och helt elektriska BMW i3.

“Det är sällan en enskild bil passar alla tillfällen och därför kan våra kunder välja vilken modell som passar bäst beroende på om de ska storhandla eller ge sig ut på en utflykt. Bilarna är sedan utspridda över hela stan och är tillgängliga dygnet runt.” berättar Marie Broberg, marknadschef för DriveNow i Sverige.

DriveNow sköter allting. En stor del av konceptet går ut på användarna inte ska behöva fundera själva på tankning, tvättning, underhåll och besiktning.

“Vi förstår att stockholmarna har ett innehållsrikt liv med mycket på schemat och därför tar vi hand om bilarna åt dom. Börjar bränslet ta slut så skickar vi till exempel ut en av våra medarbetare som fyller upp den och ställer tillbaka den på gatan.” säger Marie Broberg.

Testa hur smidigt det är. Just nu kan du via Veckans Affärer gå med för endast 49 kr. 

                              Begränsat erbjudande: Få 20 minuter gratis

                     


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Flygbolag går i konkurs – svenska flygplatser drabbade när alla avgångar ställs in
  2. De flåsar Tesla i nacken – här är elbilarna som är redo att köra om
  3. Oscar Properties smög ut vinstvarning i fredags – nu faller aktien fritt på börsen
  4. FBI-agenten som fällde ”Wolf of Wall Street”: Verkligheten är mycket värre än i filmen
  5. Hon blir Handelsbankens första kvinnliga vd
  1. Börsens 10 billigaste aktier – varav en har uppsida på 70%, enligt proffsen
  2. De flåsar Tesla i nacken – här är elbilarna som är redo att köra om
  3. Flygbolag går i konkurs – svenska flygplatser drabbade när alla avgångar ställs in
  4. SBAB: Räkna med att din bostad tappar i värde fram till 2022 – men kraschen uteblir
  5. Toys R Us uppstår från de döda

För dig som prenumerant

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.