Daniel Wellington-pionjären: ”Influencer-marknadsföring funkade 2011”

Julia Brorson, som tidigt var med på extremt framgångsrika svenska klocksuccén Daniel Wellington, har en helt ny taktik när hon nu startar ett eget klockbolag. 

Influencer-marknadsföring är dött.

Det menar Julia Brorson som tidigt var med på extremt framgångsrika svenska klocksuccén Daniel Wellington och sedermera ansvarig för hela Asien-utrullningen.

”Dels har influencers blivit duktiga på att ta betalt, dels har marknadsföringslagen hunnit ikapp.”

Så hon har en ny taktik när hon nu, tillsammans med serieentreprenören och förra snowboardproffset Johan Ronnestam, grundar ännu ett nytt klockbolag.

På vår premiumsajt Veckans Affärer Insights bjuder hon på sina 5 bästa sätt att lyckas när influencer-marknadsföring har spelat ut sin roll.

Prova Veckans Affärer Insights i 30 dagar

Är du redan prenumerant? Logga in här!


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!

Kalendarium

För dig som prenumerant