Daniel Wellington-pionjären: ”Influencer-marknadsföring funkade 2011”

Julia Brorson, som tidigt var med på extremt framgångsrika svenska klocksuccén Daniel Wellington, har en helt ny taktik när hon nu startar ett eget klockbolag. 

Influencer-marknadsföring är dött.

Det menar Julia Brorson som tidigt var med på extremt framgångsrika svenska klocksuccén Daniel Wellington och sedermera ansvarig för hela Asien-utrullningen.

”Dels har influencers blivit duktiga på att ta betalt, dels har marknadsföringslagen hunnit ikapp.”

Så hon har en ny taktik när hon nu, tillsammans med serieentreprenören och förra snowboardproffset Johan Ronnestam, grundar ännu ett nytt klockbolag.

På vår premiumsajt Veckans Affärer Insights bjuder hon på sina 5 bästa sätt att lyckas när influencer-marknadsföring har spelat ut sin roll.

Prova Veckans Affärer Insights i 30 dagar

Är du redan prenumerant? Logga in här!


Nyhetsbrevet för det nya näringslivet:

Kalendarium

För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.