Daniel Wellington-pionjären: ”Influencer-marknadsföring funkade 2011”

Julia Brorson, som tidigt var med på extremt framgångsrika svenska klocksuccén Daniel Wellington, har en helt ny taktik när hon nu startar ett eget klockbolag. 

Influencer-marknadsföring är dött.

Det menar Julia Brorson som tidigt var med på extremt framgångsrika svenska klocksuccén Daniel Wellington och sedermera ansvarig för hela Asien-utrullningen.

”Dels har influencers blivit duktiga på att ta betalt, dels har marknadsföringslagen hunnit ikapp.”

Så hon har en ny taktik när hon nu, tillsammans med serieentreprenören och förra snowboardproffset Johan Ronnestam, grundar ännu ett nytt klockbolag.

På vår premiumsajt Veckans Affärer Insights bjuder hon på sina 5 bästa sätt att lyckas när influencer-marknadsföring har spelat ut sin roll.

Prova Veckans Affärer Insights i 30 dagar

Är du redan prenumerant? Logga in här!


Med vårt NYHETSBREV missar du inget viktigt!


VECKANS AFFÄRERS SENASTE LISTOR

Kalendarium

MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Valutakollapsen: Svenska kronan nådde nyss sin näst lägsta nivå – på 108 år
  2. "The Rock" investerar i kändisarnas favoritstartup: Atom Tickets
  3. Cherrys vd häktas misstänkt för grovt insiderbrott
  4. Därför är Generation Z dåliga nyheter för redan krisdrabbade H&M – analys från tung storbank
  5. Här är böckerna Bill Gates tycker att du ska läsa i sommar
  1. Aktienestorn Mitteregger: Köp svenska storbolaget som kan vinna megaorder på 100 miljarder
  2. Från rik uppväxt till att skrapa tuggummi på lagergolv: Så höll den svenska smygrasismen på att knäcka topp-vd:n
  3. Efter amorteringskravet - så har bostadspriserna i Stockholm påverkats
  4. 7 av 10 är introverta – därför måste du lära dig kurera din ”introverta baksmälla”
  5. Stororder till svenska snillebolaget – aktien rusar över 20%

För dig som prenumerant