Daniel Wellington-pionjären: ”Influencer-marknadsföring funkade 2011”

Julia Brorson, som tidigt var med på extremt framgångsrika svenska klocksuccén Daniel Wellington, har en helt ny taktik när hon nu startar ett eget klockbolag. 

Influencer-marknadsföring är dött.

Det menar Julia Brorson som tidigt var med på extremt framgångsrika svenska klocksuccén Daniel Wellington och sedermera ansvarig för hela Asien-utrullningen.

”Dels har influencers blivit duktiga på att ta betalt, dels har marknadsföringslagen hunnit ikapp.”

Så hon har en ny taktik när hon nu, tillsammans med serieentreprenören och förra snowboardproffset Johan Ronnestam, grundar ännu ett nytt klockbolag.

På vår premiumsajt Veckans Affärer Insights bjuder hon på sina 5 bästa sätt att lyckas när influencer-marknadsföring har spelat ut sin roll.

Prova Veckans Affärer Insights i 30 dagar

Är du redan prenumerant? Logga in här!


MEST LÄST PÅ VA.SE

Senaste dygnet I veckan
  1. Butiksdöden: Här är veckans konkurser så här långt – och en krisande anrik butikskedja
  2. Volvo Cars vd: ”Att jobba på en skyddad marknad – ett monopol med bara män – gynnar självklart mig som man”
  3. Warren Buffett: Här är de största misstagen föräldrar gör när de lär sina barn om pengar
  4. Skånska Uniti släpper första elbilen i miniformat – så mycket kostar den
  5. Byggde om bubbla till elbil: ”Kanske vi gör business av det”
  1. Så mycket sänker statliga bolånejätten boräntorna idag - lägsta räntan nu under 1%
  2. Carlsberg tar fram ny ölflaska – i papper
  3. Byggde om bubbla till elbil: ”Kanske vi gör business av det”
  4. Därför har Wall Street-bankerna aldrig haft kvinnliga vd:ar
  5. Det största misstaget många gör när de inte får jobbet

För dig som prenumerant

VA KVINNA PODCAST

BLOGG

Följ chefredaktören på klimatresan

Under 2019 utmanar Veckans Affärer sina läsare att minska sina affärsresor med flyg med hälften. Chefredaktör Åsa Uhlin håller koll på hur det går med det och sitt eget mål att flyga mindre på bloggen VA:s klimatresa.